کد خبر: ۱۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴

دلایل کسر بنزین از کارت‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اختصاص 120 لیتر بنزین نیمه‌یارانه‌ای به کارت‌های هوشمند سوخت در فروردین، دلایل کسر سهمیه بنزین برخی از خودروها را در جایگاه‌های سوخت تشریح کرد.

محمد رویانیان امروز در نشست خبری با اشاره به اختصاص 60 لیتر بنزین به عنوان سهمیه نوروزی، گفت: سهمیه بنزین نوروزی خودروها از ساعت 24 روز 25 اسفندماه برای تسهیل و تسریع در حمل و نقل عمومی مردم در ایام نوروز واریز می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچنین از اختصاص 60 لیتر بنزین برای ماه فروردین سال 90 خبر داد و افزود: سهمیه بنزین فروردین هم ساعت 24 روز 29 اسفند در کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر در مجموع فروردین ماه امسال خودروها از 120 لیتر سهمیه بنزین با نرخ 400 تومانی برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: با موافقت رئیس‌جمهور، برای فروردین‌ماه سال آینده در مجموع 540 میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه‌یارانه‌ای 400 تومانی به حدود 9 میلیون کارت هوشمند واریز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برای فروردین‌ماه سال آینده 500 لیتر سهمیه ماهانه با نرخ آزاد 700 تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از بنزین 100 و 400 تومانی ذخیره‌سازی در کارت‌های هوشمند سوخت دیده نشده است.

رویانیان همچنین در خصوص کسر سهمیه بنزین خودروها در برخی از جایگاه‌ها، توضیح داد: دولت هیچ برنامه‌ای برای کسر سهمیه بنزین سهمیه‌ای خودروها ندارد اما علت کسری 3 تا 4 لیتری سهمیه بنزین خودروها انجام عملیاتی ناقص سوخت‌گیری در جایگاه‌ها است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه سوخت‌گیری ناقص و شتاب در انجام عملیات استفاده از کارت هوشمند منجر به کاهش سهمیه بنزین خودروها می‌شود، بیان کرد: مردم باید برای سوخت‌گیری از جایگاهداران اطلاعات لازم را درخصوص استفاده از کارت هوشمند سوخت جویا شوند.

وی همچنین درخصوص احتمال اختصاص یارانه نقدی به ناوگان حمل و نقل توضیح داد: در حال حاضر یک بسته جدید خصوصی‌سازی در ناوگان حمل و نقل کشور تعریف شده است که پیش‌بینی می‌شود این بسته سال آینده در قالب لایحه‌ای به دولت تقدیم شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه هدف از تصویب این طرح جدید خصوصی سازی توانمند سازی، افزایش حاشیه سود اقتصادی، متناسب سازی عرضه و تقاضا، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و خصوصی و توسعه ناوگان حمل و نقل کشور است، تبیین کرد: برای سال آینده در مجموع حدود 5 هزار میلیارد تومان برای توسعه ناوگان مترو در کلان شهرهای کشور همچون تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و کرج اختصاص پیدا می‌کند.

رویانیان با یادآوری اینکه در سال جاری در مجموع 36 دستگاه قطار و لوکوموتیو به ناوگان مترو تهران اضافه شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مترو تهران یک بدهی 30 میلیارد تومانی به بانک ملی دارد که در صورت پرداخت این بدهی امکان ترخیص برخی از واگن‌‌ها و لوکوموتیوها از گمرک فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ طرحی در سطح دولت برای خصوصی سازی ناوگان حمل و نقل مصوب نشده است، گفت: بسته خصوصی سازی تدوین شده در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در حد پیشنهاد است که برای اجرا باید در سطح دولت تصویب و سپس ابلاغ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین