کد خبر: ۱۲۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۶

دیدار اعضای ستاد آزادسازی امام موسی صدر با سید حسن خمینی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای ستاد آزادسازی امام موسی صدر، عصر امروز با حضور در دفتر یادگار امام در قم، با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم، با ابراز امیدواری برای آزادی امام موسی صدر خاطرنشان کرد: امیدواریم این تلاش‌ها در ستاد آزادی امام موسی صدر به نتایج مفید و مطلوب برسد.

وی با اشاره به سخنان برخی از اعضای ستاد آزادی امام موسی صدر مبنی بر این که چرا در داخل ایران نسبت به سرنوشت امام موسی صدر توجه کافی و لازم صورت نگرفته است و تنها در این دو هفته اخیر و آن هم پیرو تحولات لیبی واکنش هایی نسبت به آن صورت گرفته است، گفت: در صحبت های دوستان، گله ای بود که از فعالیت نکردن افرادی در زمینه مسأله امام موسی صدر که البته کسانی که طرف آن گلایه ها هستند باید پاسخگو باشند.

استاد حوزه علمیه قم، خطاب به اعضای ستاد آزادی امام موسی صدر گفت: البته برخی گلایه‌های شما مبنی بر اینکه در سال‌های پس از ناپدید شدن امام موسی صدر، هیچ‌گونه فعالیت خاصی نسبت به پیگیری این مسأله صورت نگرفته است، درست نیست؛ چراکه هرچند محدود، اما کارهایی از سوی گروه‌هایی از سوی حکومت با افراد مستقل صورت گرفته است و شاید نتیجه‌ای از آن گرفته نشده است و از این رو باید دانست که نتیجه ندادن، دلیل بر کار نکردن نیست، برای مثال در دولت آقای خاتمی توسط شخص ایشان تلاش های مداومی صورت گرفت اگرچه نتیجه دلخواه از آن استخراج نشد.

وی با بیان اینکه آنچه باید مطلوب ما باشد، خبر آزادی و سلامتی امام موسی صدر است که تاکنون به ما نرسیده است، تصریح کرد: موج جدید اخباری که در چند وقت اخیر و بعضا مرتبط با تحولات لیبی در مورد مسئله امام موسی صدر می رسد، امیدی ایجاد می کند که سرنوشت ایشان از این وضعیت بیرون بیاید و انشاء الله امیدواریم خاطرات تلخی که در طول سال ها دوری از ایشان داریم، با رسیدن خبرهای خوش برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با یادآوری این نکته که خانواده امام راحل علقه نسبی با امام موسی صدر دارند و ایشان دایی مادر من هستند، بیان داشت: طبیعتا آن علقه ای که از امام موسی صدر در میان شما جوانان ستاد آزادی امام موسی صدر می بینم، بسیار خوشحال کننده است که عده ای با شناخت ایشان نسبت به ایشان علاقه پیدا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خطاب به اعضای ستاد آزادی امام موسی صدر گفت: شما که کانون و ستادی با عنوان یاران امام موسی صدر تشکیل داده اید، جدای از مسئله ای که می توانید برای پیگیری آزادی و سلامت امام موسی صدر داشته باشید، باید بحث بیان اندیشه و آثار ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهید.

نوه امام راحل با بیان اینکه به نظر من شخصیت امام موسی صدر از دو جهت قابل مطالعه و شناخت است، در بیان آنها گفت: یکی از ابعاد شخصیتی امام موسی صدر سناخت صحیحی زمانه است که باعث شد ایشان بتواند در بزنگاه های تاریخی تصمیمات مهم و تاثیرگذار بگیرند.

وی با بیان اینکه امام موسی صدر نه تنها خودش ایرانی است بلکه همسرشان نیز ایرانی هستند، گفت: اینکه ایشان بتوانند رحل اقامت در لبنان بیفکنند و در جنوب لبنان و در شرایطی که علاوه بر هجمه اسرائیل، فقر شیعیان و دیگر مشکلاتی که برای شیعیان وجود داشت، اثرگذار باشند، نشان از شناخت صحیح زمان از سوی ایشان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی افزود: اینکه آقاموسی صدر، خودشان را از فضای طبیعی زندگی خود خارج و فضای جدیدی را برای خود تعریف کنند، لازم به شناخت صحیح زمان است.

وی خاطرنشان ساخت: ویژگی دوم در زندگی ایشان روحیه مدارا در فضای لبنان آن روز بود؛ اینکه بتوانند با بقیه اقوام در لبنان و به نوعی که حقوق شیعیان را نیز حفظ کنند، زندگی کنند و علاوه بر آن روابطی ایجاد کنند، نشان از نگرش بالای ایشان دارد. این بعد از شخصیت ایشان باعث می شود که ایشان شخصیتی محبوب حتی در میان سنی‌ها و مسیحیان لبنان شود و البته هنوز هم هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بزرگان مسیحیت و اهل سنت، ایشان را به عنوان برادری امین آن هم در شرایطی که لبنان ستیزه گری شدید داشت، قبول داشتند که مجموع این ها نگاه ممتاز و متمایزی را از آقاموسی می ساخت.

وی خاطرنشان ساخت: بسیار افرادی بودند که به ایشان نقد می کردند که ایشان سخت‌تر در مسائل مذهبی دخالت کند اما نوع زندگی ایشان در فضای جامعه لبنان بسیارتاثیرگذار بود و از این رو قابلیت این را دارد که مورد بحث قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم تلاشتان در ستاد آزادی امام موسی صدر مثمر ثمر واقع شود و همچنین هدف دومتان که معرفی شخصیت ایشان است که البته آن هم بسیار ارزشمند است نیز نتایح مفیدی را برای جامعه داشته باشد.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار، مهدیه پالیزبان دبیر ستاد آزادی امام موسی صدر، از سوی اعضای این ستاد، نکاتی را در خصوص مسأله امام موسی صدر و فعالیت این ستاد برای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی قرائت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین