کد خبر: ۱۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹
منتظری، رييس ديوان عدالت اداری:

عدم شناخت حقوق مردم، ظلم و جور به دنبال دارد

جنايت در ليبی به دليل آزادی‌‌خواهی مردم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس ديوان عدالت اداری گفت: در معارف اسلامی و در مفاهيم قرآن و اهل بيت(ع) بعد از عبادت خداوند و مسأله توحيد امری مهم‌تر و شديدتر از لحاظ توصيه و تاكيد مانند حقوق مردم ديده نمی‌شود و به همين جهت آشنايی و رعايت حقوق ديگران مورد تاكيد اسلام قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدجعفر منتظري در جلسه هيات عمومي ضمن تبريك به مناسبت ميلاد امام حسن عسگري (ع) و همچنين تسليت بانوي بزرگ اسلام حضرت معمومه (س) گفت: امام حسن عسگري (ع) مي‌فرمايد كسي كه به حقوق برادران خود آشنا و در رعايت آن حقوق كوشا باشد در نزد خداوند متعال از جايگاه رفيع و شان و منزلت خاص برخوردار است.

وي ادامه داد: آشنايي با حقوق ديگران و بعد هم اهتمام ورزيدن به آنها بسيار سفارش شده و مطمئنا اگر جامعه اسلامي با چنين فرهنگ و رويكردي حركت كند موفق خواهد بود. همچنين در اسلام و روايات اهل بيت (ع) آمده در مكتب شيعه بسيار تاكيد بر رعايت حقوق مردم و جامعه شده است.

رييس ديوان عدالت اداري با توجه به ظلم و ستمي كه بر ملت‌هاي مسلمان حاكم است، گفت: آنچه كه از ظلم و جور در دنياي امروز بر انسان‌ها حاكم است ناشي از عدم شناخت نسبت به حقوق مردم و ملت‌ها مي‌باشد و عدم شناخت از آن در جامعه‌اي كه تكنولوژي و فن‌آوري گوش فلك را پر كرده مايه تاسف است.

وي اظهار كرد: متاسفانه در كشورهايي كه داعيه اسلامي بودن را دارند نيز آدم‌كشي سهل و آسان شده و ما شاهد نمونه‌اي از جنايات در ليبي و يمن و بحرين هستيم، جوامعي كه اگر يك حيوان مورد آزار قرار دهند فريادشان بلند مي‌شود حال در برابر اين جنايت‌ها سكوت اختيار كرده يا همراهي مي‌كنند.

منتظري با توجه به جنايات اخير در ليبي، خاطرنشان كرد: جناياتي كه امروز در ليبي مي‌بينيم به جرم اين است كه مردم استقلال و آزادي مي‌خواهند كه از زير يوغ استكبار و استعمار خارج شوند كه ناجوانمردانه آنها را به خاك و خون مي‌كشند و ما اين جنايات را محكوم مي‌كنيم و از خداوند متعال ملتمسانه مي‌خواهيم كه مظلومين را از دست استكبار و عوامل سرسپرده‌اش نجات بدهد و انشاءالله منجي عالم بشريت هر چه زودتر ظهور و كاخ ستمگران را ريشه‌كن كند و پرچم عدل در سراسر جهان به اهتزاز درآورد.

وي همچنين در مورد ورودي پرونده‌هاي وارد به هيات عمومي در سال 89 افزود: 820 فقره پرونده به هيات عمومي وارد و در طي 40 جلسه كه تشكيل شد 533 فقره رسيدگي و منتهي به صدور راي شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین