کد خبر: ۱۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
در تذکری مطرح کرد؛

خباز: افزایش تخلفات دولت در بودجه 87 نسبت به سال 86

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای از افزایش تخلفات دولت در بودجه 87 نسبت به سال 86 انتقاد کرد. 

محمدرضا خباز نماینده کاشمر در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس پس از قرائت گزارش تفریغ بوجه 87 در صحن علنی با استناد به ماده 33 آیین‌نامه داخلی مجلس تذکر داد که بر اساس گزارش دیوان محاسبات میزان تخلفات دولت در بودجه سال 87 بیشتر از تخلفات انجام شده در سال 86 بوده است و این موضوع نگران کننده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش دیوان محاسبات 28 درصد موارد در بودجه 87 صحیح و 72 درصد دولت از بودجه سال 87 انحراف داشته است، گفت: متاسفانه این موضوع نشان می دهد که سال به سال جریان انحراف از قانون بدتر می شود و این نشاندهنده آن است که روش ما درباره تخلفات از بودجه درست نیست و به جای اینکه امور را اصلاح کنیم و دولت خودش را جمع و جور کند و تخلفات را کمتر کند همچنان به تخلفات خود ادامه می‌دهد.

نماینده کاشمر تصریح کرد: من نگرانم که تخلفات دولت در بودجه سال 88 بیشتر از سال 87 باشد و هیأت رئیسه و رئیس مجلس باید تدبیری برای این موضوع بیندیشند.

خباز با بیان اینکه مجلس باید به گونه‌ای تدبیر کند که دولت مجاب کند که تخلفات کمتری را انجام دهد، گفت: من نگرانم که اتفاق مثبتی در اصلاح امور کشور به وجود نیاید و این به معنای بی‌انضباطی مالی در امور است.

وی تاکید کرد: بی‌انضباطی مالی با عدالت سازگار نیست و لازم است که مجلس در این زمینه تدابیری بیندیشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: انحرافی که می گویید در موارد قانونی اتفاق افتاده است در برخی موارد موضوع 72 درصد کامل و در برخی موارد بخشی از موضوع مواد قانونی بوده است که این به معنای انحراف در همه موارد نیست. بلکه انحراف در احکام است.

وی ادامه داد: البته که این انحرافات نیز اشکال دارد و دیوان محاسبات نیز با ارجاع این تخلفات به دادسرا آنان را رسیدگی می‌کند.

وی ابراز داشت: در برخی موارد تخلفات نیز کم شده است و نظارت دیوان محاسبات بازدارنده بوده است و اشکال در این زمینه رفع می‌شود.

لاریجانی گفت: به هر حال تذکر شما نیز پیگیری می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین