کد خبر: ۱۲۴۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
واريز ‌مرحله ‌سوم يارانه‌ها اول ارديبهشت

درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ها در سال جاری 62 هزار میلیارد تومان تعیین شد

445000 ريال به ازای هر نفر
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مخبر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1390 کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون با تایید نظر دولت، درآمد حاصل از آزادسازی قیمت‌ها را در سال جاری 62 هزار میلیارد تومان تعیین و تصویب کردند. 

محمدمهدی مفتح در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق افزود: صبح امروز کمیسیون تلفیق جلسه داشت و در بخش درآمدی به یکی از موضوعات مهم این بخش یعنی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت‌های کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که باید در بودجه ثبت شود پرداخت. 

وی بازتوزیع به مردم، صنایع و کشاورزی و دولت را سه بخش مصارف درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برشمرد. 

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: در جلسه امروز مسئولانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس حضور داشتند. 

وی افزود: در جلسه امروز بحث‌های بسیار مفصل و همچنین پیشنهادهای درآمدی درخصوص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح شد. بر مبنای لایحه دولت که 62 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود، این مبلغ مورد بحث قرار گرفت و در نهایت کمیسیون تلفیق به پیشنهاد دولت رای داد. 

مخبر کمیسیون تلفیق در پاسخ به سوالی درباره اینکه مبلغ حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال گذشته چقدر بود، اظهار داشت: پارسال بر مبنای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در 3 ماه پایانی سال، بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان به عنوان پایه در نظر گرفته شده بود. 

مفتح افزود: آنچه را دولت برای اجرای خوب قانون هدفمند کردن یارانه ها در نظر داشت، مجلس سال گذشته تصویب کرد. گام‌های اولیه اجرای این قانون بسیار خوب برداشته شد و امسال نیز به همین منوال پیش خواهد رفت. قانون هدفمندکردن یارانه مهم‌ترین قانون اصلاحی بخش اقتصاد کشور است که همچون گذشته با همکاری خوب مجلس و دولت برای اجرای موفق این قانون، ادامه خواهد یافت. 

وی درباره مبلغ پرداختی یارانه به هر فرد گفت: یکی از مواردی که در تکمیل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مورد بحث و تصویب مجلس قرار گرفت این بود که دولت به طور کامل اختیارات اجرایی داشته باشد تا با توجه به شرایط بتواند انعطاف لازم را از خود نشان دهد. 

مفتح افزود: درباره این گونه موارد مانند قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، قیمت سوخت و میزان بازتوزیع، کاملا به دولت اختیار داده شده است. مجلس با مصوبه امروز خود تاکید مجدد داشت بر اینکه بازتوزیع فقط باید از درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صورت بگیرد نه منابع مالی دیگر.

مرحله سوم يارانه نقدی، اول ارديبهشت پرداخت می‌شود

بهروز مرادی، رئيس سازمان هدفمند کردن يارانه‌ها در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزي خبر افزود: ميزان يارانه نقدي مرحله سوم مشابه مراحل قبل، 445000 ريال به ازای هر نفر است.

وي گفت: سرپرستان خانوار مي توانند از همان روز اول ارديبهشت، يارانه نقدي را از حسابهايشان برداشت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین