کد خبر: ۱۲۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

تصویری تازه از مشکلات دانشجویان در سریال «سراب»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین سهیلی‌زاده که تابستان سال پیش با «فاصله‌ها» مخاطبان زیادی را جذب کرد،‌ تابستان امسال با سریال 13 قسمتی «سراب» به تلویزیون می‌آید.

این سریال موضوع اجتماعی فرار مغزها و مهاجرت نخبگان علمی به خارج از کشور را دستمایه کار قرار داده است.عادت کرده‌ایم در سریال‌های سهیلی‌زاده، شاهرخ استخری و سیاوش خیرابی را هم ببینیم، اما این دو در سریال «سراب»‌ حضور ندارند و کارگردان از ترکیب بازیگران جدیدی استفاده کرده است.

در این مجموعه تلویزیونی حسن جوهرچی، علی زندی، الکساندر کوانجی، محمد مختاری، حمیدرضا محمدی، حدیث میرامینی، پندار اکبری، هاله میرهادی، سولماز حصاری، فرهاد صفاخو، آرش تاج، بهشاد چنگیزی، طناز محمدپور، سپیده صباغ، سارا کهربایی و... به ایفای نقش می‌پردازند.سریال «سراب» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما آماده پخش می‌شود.

مشکلات دانشجویان در قاب تصویر 

سهیلی‌زاده در جدیدترین سریالش دانشجویان و مشکلات آنها را به عنوان محور اصلی داستانش انتخاب کرده است. اتفاقا تصویربرداری این سریال نیز در 16 آذرماه سال گذشته (روز دانشجو) کلید خورد.

عزیز علیزاده تهیه‌کننده «سراب» زمان پخش سریال را اوایل تابستان اعلام می‌کند و می‌گوید: «تصویربرداری «سراب» اسفندماه سال گذشته به پایان رسید. هم‌اکنون سریال‌ مراحل آهنگسازی و صداگذاری را می‌گذراند و تا 25 اردیبهشت نسخه کامل سریال را تحویل شبکه یک می‌دهیم.»

از علیزاده می‌پرسم فکر می‌کنید «سراب» بتواند موفقیت سریال «فاصله‌ها» را به لحاظ تعداد مخاطب تکرار کند، او پاسخ می‌دهد:‌ «حسین سهیلی‌زاده سعی می‌کند هر سریالش از کار قبلی بهتر باشد، اما مضمون و ساختار این سریال با فاصله‌ها متفاوت است. با این سریال می‌خواهیم به مسئولان یادآوری کنیم که باید امکانات را در اختیار نخبگان بگذارند. کشورهای غربی برای آن‌که به اهدافشان برسند، علیه ما توطئه می‌کنند و جوان‌های نخبه ما را جذب مراکز تحقیقاتی خودشان می‌کنند.

نخبگان نباید دلسرد شوند 

داستان سریال «سراب» در مورد حمید دانشجوی ممتاز رشته برق در یکی از دانشگاه‌های معتبر است که با تعدادی از دوستانش روی یک پروژه علمی مهم تحقیق می‌کنند. با وجود آن‌که این پروژه علمی مهم و بسیار قابل ملاحظه است، اما تعدادی از مسئولان آنچنان که باید حمید و دوستانش را حمایت نمی‌کنند. همین موضوع باعث بروز اختلافاتی بین حمید و دوستانش می‌شود و در این میان حادثه‌ای ناخواسته همه معادلات را به هم می‌ریزد.

از تهیه‌کننده کار درباره شیوه پخش سریال می‌پرسم که پاسخ می‌دهد: «سریال «سراب» احتمالا به صورت یک شب در میان پخش می‌شود. یعنی در شش روز هفته یک روز خودش پخش می‌شود و یک روز تکرارش.»

او درباره انگیزه‌‌اش از تهیه این سریال توضیح می‌دهد:‌ «یک بار از رادیو شنیدم که یک جوان ایرانی می‌خواهد هواپیمایی خورشیدی بسازد. بودجه‌ای که به کار او اختصاص دادند، در پیچ و خم کارهای اداری گیر کرده و به دستش نرسیده است. این اتفاق باعث شده آن جوان نخبه دلسرد بشود و احساس کند به کارش اهمیتی داده نمی‌شود. در حالی که ایران دومین کشوری است که به فناوری هواپیمای خورشیدی رسیده است.»

علیزاده ادامه می‌دهد: «در سریال ما یک جوان نخبه می‌خواهد یک پروژه الکترونیکی را به سرانجام برساند. ما از مشاوران فنی رشته الکترونیک استفاده کرده‌ایم. البته سریال ما روی شخصیت‌ها تمرکز کرده و خیلی بحث جزئیات پروژه آنها را باز نمی‌کند.»

حسین سهیلی‌زاده تاکنون سریال‌های «ترانه مادری»، «روزهای خاکستری»، «دلنوازان» و «فاصله‌ها» را کارگردانی کرده است.

دیگر عوامل سریال «سراب» عبارتند از سیدجلال‌الدین دری نویسنده فیلمنامه، شهلا ولی‌زاده و عزیز علیزاده تهیه‌کنندگان، امین عابدینی و میلاد جعفری‌جوزانی تدوینگران، سهیل نوروزی مدیرتصویربرداری، آزاد یزدی صدابردار، سهیل میرسپاسی طراح صحنه و لباس، محمدرضا قومی طراح چهره‌پردازی، آرمان موسی‌پور آهنگساز، امیر سلیمانی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز و نعمت‌الله یمینی مدیرتولید‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین