کد خبر: ۱۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵

ماجرای تعطیل شدن روز شهادت حضرت زهرا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماجرای تعطیل شدن روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از آن دسته حركت‌های سنجیده و تاثیرگذاری بود كه در دولت سید محمد خاتمی و در هماهنگی با خواست مراجع عظام به نتیجه رسید و فاطمیه بیش از پیش در كانون توجه پژوهش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفت.

سال 1379 آقای خاتمی برای دیدار با مراجع عظام و علمای اعلام سفری به قم رفته بودند. در جریان دیدار ایشان با حضرت آیت‌الله وحید خراسانی كه علاقه خاصی هم بین این دو بزرگوار وجود دارد، آقای وحید چند دقیقه‌ای ایشان را به اندرونی بیت خود دعوت كردند. زمانی كه بیرون آمدند هردو، چهره‌ای محزون و چشمانی اشك‌بار داشتند! گوئی ذكر مصیبتی عظیم میان آن دو رفته بود كه اینچنین حال و احوال‌شان را دگرگون نموده بود و مگر مصیبتی بالاتر از مصیبت‌هائی كه بر اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین هست كه اینچنین حال و احوال یک مرجع مسلم و یک عالم از سلاله پیغمبر(ص) را منقلب نماید؟

بعدها معلوم شد این مرجع عالیقدر از ایشان خواسته بود كه این روز را تعطیل رسمی اعلام نماید و آقای خاتمی هم با خلوص نیت و تدبیر تمام مقدمات كار را فراهم كرده و مراحل حقوقی و قانونی كار را به انجام رساندند. می‌توان از همین اقدام شجاعانه، عمیق و پرمعنا اما به ظاهر ساده به خوبی فهمید كه باید چه كوهی از علم و آگاهی، دوراندیشی و دینداری در آن نهفته باشد.

در واقع پاسخ به خواست مرجعیت شیعه، ادای وظیفه و احترام به ساحت صدیقه كبری(س) و مدیریت در اجرای این تصمیم فرهنگی – اجتماعی بزرگ توسط رئیس‌جمهور همه در ذیل این تصمیم جمع شدند.

منبع: روزنامه شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
2
0
درود بر خاتمی که همه کارهایش بدون ریا وخالصانه بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین