کد خبر: ۱۲۷۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

اسامی 5 مقام آمریکایی در فهرست تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنت آمریکا، جفری هاربسون فرمانده کنونی زندان گوانتانامو، پل برمر فرماندار نظامی آمریکا در عراق از سال 2003، ریچارد پرل از مقامات نظامی آمریکا و ژنرال تامی فرانکس فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق جزو 26 مقامی هستند که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح تعقیب و تحریم آنها را در جلسه عصر امروز کمیسیون بررسی خواهد کرد.

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در حاشیه برگزاری جلسه روز سه‌شنبه مجلس درباره این مقامات گفت: این مقامات با سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه جهانی فضای وسیعی از نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت را فراهم کرده‌اند.

وی گفت: بخشی از مقامات سابق و فعلی آمریکا در جنایات علیه بشریت به صورت مستقیم نقش داشتند و از جمله در عراق، افغانستان، زندان گوانتانامو و ابوغریب عملکرد ضد حقوق بشر داشتند، حتی برخی از مقامات آمریکایی در قاچاق مواد مخدر نقش دارند.

جلالی گفت: ما این افراد را شناسایی کردیم و مستندات محکم و قوی درخصوص جنایات آنها وجود دارد، معتقدیم این اشخاص باید در مجامع بین‌المللی و حقوقی محاکمه شوند و علیه‌شان حکم صادر شود، جمهوری اسلامی ایران بررسی جنایات آنان را در مجامع حقوقی پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی یادآور شد توقیف اموال و دارایی‌های این افراد و همچنین محاکمه آنها در محاکم ایرانی و صدور حکم و پیگیری توسط دولت و دستگاه قضایی در نهادهای بین‌المللی از جمله مواردی است که برای تحریم و تعقیب این افراد در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: لیست تهیه شده از مقامات آمریکایی برای تعقیب و تحریم یک لیست 26 نفره است این لیست، لیست شماره یک خواهد بود و لیست‌های تکمیلی در راه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین