کد خبر: ۱۲۸۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

اظهارات احمدی‌نژاد در دفاع از بقایی و منشور کوروش

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی ایران افزود: در حالی که همه جای دنیا امکانات، زمین و وام ارزان به منظور ساخت هتل و ایجاد تاسیسات زیربنایی توسعه گردشگری ارایه می‌دهند متاسفانه در کشور ما اعطای مجوز برای ساخت هتل به سند جرم تبدیل شده است. 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به غنای میراث فرهنگی ایران زمین اظهار داشت: این نکته را تمام تمدن شناسان باور دارند که اگر میراث ایران را از جامعه بشری حذف کنیم چیزی باقی نمی‌ماند. 

احمدی‌نژاد با اشاره به نمایش منشور حقوق بشر کوروش در ایران خطاب به افرادی که دولت را به واسطه نمایش این منشور متهم کردند، گفت: بالاخره این منشور کوروش هست یا نیست؟ متصل به این سرزمین و موجب افتخار است یا خیر؟ 

وی خاطر نشان کرد: همان ملت متمدنی که منشور کوروش را خلق کرد با آگاهی اسلام را پذیرفت. 

وی اظهار داشت: این که یک ملت متمدن آزادانه این مکتب را پذیرفته به نفع این مکتب است و عظمت این مکتب را می‌رساند و این تفاوت دارد با این که یک گروه جاهل بی‌فرهنگ این مکتب را بپذیرند که دیدیم در واقع نپذیرفتند. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر ویژه از خدمات حمید بقایی به عنوان سکاندار سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: آقای بقایی که از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی که فعالیت خود را در نهاد ریاست‌جمهوری آغاز کرد حملات به وی شروع شد و یک دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال این که قبل از آن چیزی مطرح نبود. 

وی به ظرافت گفت: ما متوجه نشدیم که خاصیت نهاد ریاست‌جمهوری این است یا خروج از سازمان میراث فرهنگی مدیران این سازمان را در سیبل قرار می‌دهد که قبل از ایشان هم همین اتفاق افتاده است. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم با قوت خدمات بقایی در سازمان میراث فرهنگی توسط احمدرضا کرمانی سکاندار جدید این سازمان از حمید بقایی به عنوان فرد خدومی که زندگی خود را برای تعالی این سرزمین و خدمت به ملت ایران و انقلاب اسلامی وقف کرده است یاد کرد و گفت: از بقایی به واسطه خدمات و همچنین تحمل کم‌نظیر وی سپاس‌گزاری می‌کنم. 

وی گفت: جنس احمد‌زاده نیز از همان جنس آقای بقایی است که قرار است در سازمان میراث فرهنگی دوره ای خدمت کند و آماده می‌شود که اگر از اینجا رفت به سیبل تبدیل شود که البته وی از قبل در سیبل حملات بوده است. 

وی ابراز امیدواری کرد که احمدزاده در فضای صمیمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در کنار مهندسان و کارشناسان این سازمان حرکت پرشتابی را که آغاز شده است را با شتاب بیشتری به پیش ببرد. 

احمدی نژاد تاکید کرد: به عنوان کوچکترین عضو ملت ایران، تا روزی که هستیم مدافع مستحکم و قاطع مجموعه خدمات شما در این سازمان خواهم بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین