کد خبر: ۱۲۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶

شهادت هشت سرباز ایرانی در میدان مین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انفجار مین باعث کشته شدن 8 سرباز ایرانی شد. 

شاهدان عینی اعلام کردند؛ هشت سرباز ایرانی روز پنجشنبه بر اثر انفجار یک مین در این منطقه کشته شدند.

گفتنی است این اتفاق تلخ در منطقه «جومان» اربیل واقع در مرز مشترک ایران و عراق رخ داده است.

همچنین آینده به نقل از خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشت: یکی از مقامات منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق روز پنج‌شنبه ادعا کرد که هفت سرباز ایرانی بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی دو کشور ایران و عراق کشته شده‌اند. 

 جبار یاور، سخنگوی نیروهای کرد عراقی، گفت که نیروهای ایرانی به طور تصادفی وارد میدان مین‌گذاری شده در مرز ایران با کردستان عراق شده‌اند. 

به ادعای وی، مین‌گذاری توسط نیروهای ایرانی انجام شده بود، ولی سربازان ایرانی قربانی به تازگی به منطقه آمده بودند و اطلاعی از این ماجرا نداشتند. آنها در این میدان مین گذاری‌شده به تله افتاده و همگی کشته شدند. 

در همین حال کنسولگری ایران در اربیل، مرکز کردستان عراق، اعلام کرده است که «هیچ اطلاعی» در این زمینه ندارد. 

از سوی دیگر ژنرال هلکورد خضر، از فرماندهان نظامی کردستان عراق، به وب‌سایت خبری اصوات العراق اعلام کرد که سرنشینان یک خودروی نظامی ایران که وارد خاک عراق شده بودند بر اثر انفجار چهار مین کشته شده‌اند. وی افزود این اتفاق در شمال شرقی اربیل اتفاق افتاده است. 

منطقه کردنشین در غرب ایران در ماه‌های اخیر شاهد حملات و درگیری‌های مختلفی بوده ‌است که بیشتر این حملات در ارتباط با گروه تروریستی پژاک بوده اند. گروه پژاک پایگاه‌های خود را در شمال عراق و نوار مرزی با ایران قرار داده ‌است و هر از چندگاهی به سربازان و نیروهای مرزی جمهوری اسلامی حمله می‌کند. 

سال گذشته دولت عراق اعلام کرد که فقدان نقشه مشخص کننده محل کاشت مین‌ها در عراق، مین‌روبی در این کشور را دو چندان دشوارتر ساخته است. بسیاری از این مین‌ها به جنگ هشت ساله ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷میان عراق و ایران، درگیری بر سر اشغال کویت در سال ۱۳۷۰ و حمله هشت سال پیش نیروهای بین‌المللی برای سرنگونی صدام حسین، دیکتاتور عراق، برمی‌گردد. 

به گفته کارشناسان سازمان ملل، از نزدیک به بیست سال پیش تاکنون نزدیک به هشت هزار عراقی، از جمله دو هزار کودک، بر اثر انفجار مین یا بمب‌های خوشه‌ای در این کشور کشته یا معلول شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
0
0
انشا الله صحت ندارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین