کد خبر: ۱۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴

تدریس نامه امام علی به مالک اشتر در دانشگاه‌های بولیوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم میلاد حضرت علی علیه السلام با حضور شماری از شیعیان، مسیحیان، ایرانیان مقیم، نویسندگان و اهالی رسانه کشور بولیوی در مرکز اسلامی لاپاس برگزار شد.

مراسم میلاد حضرت علی علیه السلام با حضور شماری از شیعیان، مسیحیان، ایرانیان مقیم، نویسندگان و اهالی رسانه کشور بولیوی در مرکز اسلامی لاپاس برگزار شد.

خوئن کارلوس، نویسنده برجسته بولیوی و استاد دانشگاه در مراسم جشن میلاد امام علی علیه السلام در مرکز اسلامی بولیوی طی سخنانی به تبیین ابعاد نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر پرداخت و گفت: بسیار شگفت انگیز و متعجبم که چگونه یک نامه کوچکی من را مجذوب خودش کرده است و شخصیتی مانند امام علی علیه السلام در دستوراتی مشکلات حکومت های امروزی را حل می کند.

این نویسنده کاتولیک ادامه داد: حضرت علی علیه السلام در این نامه ارزشمند حاکمان را به در نظر گرفتن خداوند در کارها سفارش می کند و این نکته ای است که گمشده حاکمان امروزی به شمار می رود.

نویسنده کتاب ایران هدف امپریالیسم با ضروری خواندن تدریس نامه امیرالمومنین علیه السلام در دانشگاه های کشور بولیوی ابراز داشت: این نامه باید به عنوان یک سیاست کاری در دستور کار دولت های کشورهای مختلف قرار گیرد.

این استاد دانشگاه و نویسنده کتاب جهاد دفاع مقدس خواستار توزیع گسترده این کتاب در کشورهای آمریکای لاتین شد و ابزار داشت: من به زودی تدریس این نامه را در دانشگاه های کشور بولیوی آغاز خواهم کرد.

در این مراسم که شماری از شیعیان، مسیحیان، ایرانیان مقیم و نویسندگان و اهالی رسانه کشور بولیوی حضور داشتند، در یک ارتباط ویدئوکنفرانسی با یکی از استادان حوزه علمیه قم ابعاد زندگی حضرت علی علیه السلام تشریح و تبیین شد.

سخنرانی یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی درباره امام علی علیه السلام و برگزاری مسابقه درباره امیرالمومنین علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

گفتنی است در این مراسم نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر که به زبان اسپانیایی ترجمه شده است به حاضران اهدا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین