کد خبر: ۱۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴

میزان تقلب در کنکور 90

نتایج اولیه کنکور نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح برگزاری کنکور 90 چگونگی تخلفات و تقلب‌های گزارش شده تاکنون را اعلام کرد.

محمدحسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه یک میلیون و 250 هزار داوطلب در کنکور 90 ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با توجه به احتساب 150 هزار داوطلب در گروه‌های آزمایشی شناوری زبان و هنر امسال سازمان سنجش یک میلیون و 300 کارت ورود به جلسه آزمون سراسری صادر کرد.

وی گفت: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنج‌شنبه 9 تیر ماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 10 تیر ماه، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه 10 تیر ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 11 تیر ماه در 295 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار شد. 

شخصی‌سازی تمام سؤالات داوطلبان کنکور 90 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تمام سؤالات داوطلبان کنکور 90 شخصی سازی شده بود، افزود: بین چاپخانه قرنطینه سازمان سنجش و داوطلبی که بسته سؤالات را باز می‌کند کسی نمی‌تواند از محتوای سؤالات مطلع شود.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون سراسری تمام سؤالات شخصی سازی شده داوطلبان خمیر می‌شود تا کسی نتواند از محتوای آن مطلع شود.

سرور الدین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لحاظ سوابق تحصیلی برای نخستین بار در گزینش کنکور سراسری گفت: امسال برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان لحاظ شد. بر این اساس 25 درصد سوابق تحصیلی داوطلبان و 75 درصد نمره آزمون داوطلبان برای گزینش لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: امسال با توجه به اینکه برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال می‌شود این سوابق بر اساس تأثیر مثبت در نظر گرفته می‌شود یعنی اگر نمره آزمون داوطلبی بیشتر از نمره کسب شده از طریق سوابق تحصیلی باشد و سوابق تحصیلی میانگین نمره آزمون وی را کاهش دهد، این سوابق در آزمون داوطلب لحاظ نمی‌شود. 

شاخص‌‌سازی برای حوزه‌های برگزاری آزمون در کنکور 90 

سرور الدین با بیان اینکه کنکور سراسری 90 در 334 حوزه امتحانی برگزار شده است گفت: به دلیل شکایت‌هایی که در گذشته صورت گرفته بود و نارضایتی‌هایی که داوطلبان از حوزه امتحانی داشتند امسال برای نخستین بار شرایط خاصی برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شد. بر این اساس حوزه‌هایی که شاخص‌های لازم را نداشتند حذف شدند.

وی گفت: مثلاً سال گذشته در شهر تهران 141 حوزه امتحانی وجود داشت که اکثر آن‌ها نیز مدرسه بودند. این آمار امسال به 34 حوزه امتحانی رسید ضمن اینکه کیفیت حوزه‌های امتحانی نیز افزایش یافته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بین محل زندگی داوطلب و محل آزمون وی امسال بیش از 60 کیلومتر فاصله نبود، گفت: حوزه‌های امتحانی با توجه به شاخص‌های در نظر گرفته شده از 400 حوزه به 334 حوزه رسیده است. امسال آمار 940 هزار داوطلبی که در مدارس کنکور خود را دادند به 240 هزار نفر رسیده است. 

کنکور 90 در 27 کشور برگزار شد 

وی با بیان اینکه کنکور 90 در 27 کشور و 31 حوزه امتحانی برگزار شد، گفت: کشورهایی همچون آلمان با 3 حوزه امتحانی، ترکیه و پاکستان با 2 حوزه امتحانی در کنکور 90 حضور داشتند.

سرور الدین گفت: کنکور در کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، کویت، آلمان، سوریه، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، سوئیس، لبنان، چین، ژاپن، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین، اسپانیا، اتریش، ازبکستان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان، کانادا، پاکستان، هندوستان و مالزی برگزار شد. 

تقلب در کنکور 90 به ‌تعداد انگشتان دست بود 

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های رسیده تاکنون تعداد تقلب و تخلف در کنکور 90 در حد تعداد انگشتان دست بود، گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در قبل، طی آزمون و بعد از آزمون الحمد لله در هر 3 روز، کنکور 90 در کمال آرامش برگزار شد و مشکل خاص قابل ذکری پیش نیامد جز جزئیاتی که قابل پیش‌بینی نبود که آن‌ها نیز برطرف شدند.

سرورالدین درباره معدود تخلفاتی که صورت پذیرفته بود، گفت: تقلب و تخلف در حد انگشتان دست بود تعدادی از داوطلبان به‌رغم ممنوعیت ورود موبایل به حوزه‌های امتحانی موبایل را در لباس‌هایشان جاسازی کرده بودند یا اینکه 2 تا موبایل آورده بودند و در زمان ورود یکی از موبایل‌ها را تحویل دادند یا اینکه گوشی موبایل را در دست‌شویی پنهان کرده بودند و در زمان برگزاری آزمون به بهانه دست‌شویی می‌خواستند با افراد بیرون از آزمون ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه گزارش نهایی تخلفات آزمون طی روزهای آینده به سازمان سنجش می‌رسد، گفت: یک مورد نیز فردی بود که می‌خواست جای داوطلبی آزمون بدهد یعنی داوطلبی به جای خود کس دیگری را به حوزه امتحانی فرستاده بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این داوطلبان برای حضور در کنکور 90 تلاشی نکرده‌اند و خودشان نیز می‌دانند که به نتیجه نخواهند رسید و البته برای این داوطلبان متقلب مجازاتی همچون محرومیت یک تا 10ساله در نظر گرفته می‌شود. 

نتایج اولیه کنکور نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور 90 نیمه مرداد اعلام می‌شود، گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری 90 نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود. 

رقابت کنکور 90 از 15 ساله تا 76 ساله 

سرورالدین در مورد پیرترین و جوان‌ترین داوطلب کنکور 90 گفت: موسی صبح‌زادهی در گروه علوم انسانی از شهرستان رشت متولد 1314 با 76 سال سن پیرترین داوطلب کنکور 90 و سید علی موسوی متولد بهمن ماه 1375 در گروه علوم ریاضی از تهران، رامین ناصری متولد تیر ماه 1375 در گروه ریاضی از اسلام آباد غرب و علی کوچک‌پور متولد فروردین ماه 1375 در گروه علوم تجربی از کرمانشاه به ترتیب جوان‌ترین داوطلبان کنکور 90 بودند.

قرائت پاسخ‌نامه‌های داوطلبان آغاز شده است 

وی با بیان اینکه قرنطینه خدمات ماشینی کنکور 90 از روز پنج‌شنبه با حضور حدود 10 نفر آغاز شده است، گفت: این افراد از پاسخ‌ها اطلاعی ندارند و هیچ ارتباطی با خارج از فضای قرنطینه ندارند.

وی گفت: در گام نخست از تمام پاسخ‌‌نامه‌ها فیلم‌ تهیه می‌شود تا این فیلم به عنوان سند و مدرک باقی بماند سپس پاسخ‌نامه قرائت می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: هر پاسخ‌نامه 2 بار توسط دستگاه‌های علامت‌ خوان قرائت می‌شود که در صورت عدم مطابقت برای سومین بار پاسخ نامه‌ها به صورت دستی اصلاح می‌شوند.

سرورالدین درباره طول مدت قرنطینه دوم گفت: قرنطینه دوم 10 روز طول می‌کشد و پس از آن امتیازبندی به پاسخ‌نامه‌ها آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین