کد خبر: ۱۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸

انتشار 100 میلیارد تومان اوراق اجاره به منظور تامین نیازهای مالی بانکها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار 100 میلیارد تومان اوراق اجاره به منظور تامین نیازهای مالی بانکها در کشور خبر داد و گفت: با گسترش شعب بانکها امکان انجام معاملات آنلاین توسط بانکها در سیستم بورس فراهم شد. 

علی صالح آبادی صبح امروز در کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی در تهران با بیان اینکه افزایش سرعت واکنش به بحرانهای مالی شبیه بحرانهای سالهای 2007 و 2008 ناشی از ریسک سیستمی بوده است، گفت: این ریسک باعث به بار آمدن زیانهای فراوانی شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه به این معنا است که در اثر تحولات اقتصادی ممکن است قیمتها نوسان تند داشته باشند، اظهار داشت: مهمترین موضوع امروز در نظامهای اقتصادی بحث ریسک سیستمی است.

وی بر ایجاد نظامهای مدیریت ریسک در بازار سرمایه و بانک برای کاهش ریسک سیستمی تاکید کرد و بیان داشت: دستیابی به این مهم مستلزم همکاریهای بازارهای پول، سرمایه و بیمه است.

صالح آبادی حمایت از حقوق سرمایه گذار و سپرده گذار را نیازمند تعاملات بیشتری بین بازارها دانست و افزود: برای اینکه حوزه های مالی را هدایت کنیم و از چالشهای اساسی نیز جلوگیری شود نیازمند به وجود آمدن ارتباطات نزدیک تری در بازارهای پول، سرمایه و بیمه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه برخی از بانکهای دولتی مانند ملت، تجارت و صادرات در سال گذشته را باعث ایجاد تحرکات مناسبی در بازار سرمایه دانست و بیان داشت: در کنار این، می توان از ابزار مالی اسلامی نیز برای تامین سرمایه استفاده کرد که ابزار اوراق اجاره یکی از این موارد است.

وی از انتشار 100 میلیارد تومان اوراق اجاره توسط یک بانک خصوصی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: به زودی یک بانک دولتی نیز به عنوان دومین بانک وارد این عرصه خواهد شد.

صالح آبادی همچنین به تدوین مقررات مربوط به اوراق رهنی در سال گذشته با تعامل بانک مرکزی سخن گفت و ادامه داد: براساس بسته پولی سال 90، بازار سرمایه آمادگی دارد تا اوراق مشارکت بخش خصوصی را در بازار ثانویه فرابورس ایجاد کند که در این ارتباط بازار ثانویه اوراق مشارکت دولتی نیز از همان ساز و کار استفاده می کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رتبه بندی اعتباری را در بازار اوراق بهادار از طریق موسسات اعتبارسنجی یکی دیگر از اقدامات بازار سرمایه دانست و اظهار داشت: با گسترش شعب بانکها امکان معاملات آنلاین یا برخط نیز فراهم شده است به نحوی که هر شعبه بانک می تواند با استفاده از معاملات آنلاین به سیستم بورس و یک شبکه بزرگ بازاریابی متصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین