کد خبر: ۱۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱

انفجارهای شمال بغداد ۲۷ کشته بر جای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته مقام‌های عراقی، وقوع دو انفجار در شهر تاجی، در شمال بغداد، پایتخت، دست کم 27 کشته و 50 زخمی برجای گذاشته است. 

منابع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که عامل این انفجارها، یک خودروی بمب گذاری شده و یک وسیله انفجاری دیگر بوده‌اند که هر دو در پارکینگ ساختمان شهرداری این شهر که در ۲۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده کار گذاشته شده بودند. 

یک روز پیش از این انفجارها، در روز دوشنبه ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) نیز دست کم ۱۰ نفر بر اثر انفجار بمب یا وقوع تیراندازی جان خود را از دست دادند. 

آمار و ارقام منتشر شده حاکی است ماه گذشته (ژوئن ۲۰۱۱) مرگ‌بارترین ماه از نظر تلفات غیرنظامیان عراقی در سال جاری میلادی بوده است. 

دو انفجار در یک روز 

خمیس السعد، معاون وزیر بهداشت عراق گفته است که انفجارها در تاجی، موجب کشته شدن دست کم ۲۷ نفر شده است. پیشتر یکی از مقام‌های وزارت کشور عراق آمار اولیه کشته شدگان را ۳۵ نفر اعلام کرده بود. 

رعد التمیمی رییس شورای اداری شهر تاجی گفته است این انفجارها به قصد وارد کردن بیشترین تلفات تدارک دیده شده بودند. 

آقای تمیمی به خبرگزاری رویترز گفته است: "محلی که انفجارها در آن به وقوع پیوسته است، بسیار شلوغ بوده و افراد زیادی برای انجام کارهای اداری و امور مربوط به پلیس و ادارات در آن حضور داشتند." 

بر اساس آمار رسمی، تعداد افرادی که در ماه ژوئن در اثر حملات تروریستی کشته شدند، با افزایشی چشمگیر به ۲۷۱ نفر رسید که نسبت به ماه پیش از آن افزایشی ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

در ماه ژوئن ۱۴ سرباز آمریکایی نیز کشته شدند که با احتساب این تعداد، ژوئن ۲۰۱۱ خونین ترین ماه برای نیروهای آمریکایی از ژوئن ۲۰۰۸ تاکنون بوده است. سربازان آمریکایی قرار است تا پایان امسال از عراق خارج شوند. 

عراق شبکه القاعده را مسئول این حملات و تلفات ناشی از آن دانسته است اما مقام‌های ارتش آمریکا، نیروهای شبه نظامی "که از سوی ایران حمایت می‌شوند" را مسئول حمله به نیروهای نظامی این کشور می‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین