کد خبر: ۱۳۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱

علوم پزشكی "تفكیک‌جنسیتی" نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر علوم از جلوگیری از اختلاط دختر و پسر دانشجو در دانشگاهرها خبر داده است، اما وزیر بهداشت می‌گوید تفكیک‌جنسیتی در دانشگاه‌های علوم پزشكی امكان ندارد.

این برای چندمین بار است كه سیاست‌‌های كلان آموزش عالی، با دوگانگی مجریان و متولین آن مواجه می‌شود. روش‌های آموزشی متفاوت در دانشگاه‌های علوم پزشكی و دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و میزان بهر‌ه‌وری هم كدام، از جمله این دوگانگی‌هاست.

با این حال، مرضیه وحید ‌دستجردی در حاشیه همایش فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشكی تهران در جمع خبرنگاران گفت: "با توجه به فعالیت دانشجویان دختر و پسر در بیمارستان‌های وزارت بهداشت و همچنین تركیب بیماران از جنسیت‌های مذكر و مؤنث، قاعدتاً امكان تفكیک‌جنسیتی در دانشگاه‌های علوم پزشكی وجود ندارد."

محمود احمدی‌نژاد نیز در نامه‌ای به وزرای علوم‌، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت خودداری از بازنشسته نمودن بی‌رویه اساتید تا بررسی و تصویب آئین‌نامه بازنشستگی اعضاء هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز جلوگیری از اقدامات سطحی و غیر‌عالمانه در برخی دانشگاه‌ها مبنی بر اعمال رشته‌ها و کلاس‌های تک‌جنسیتی تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین