کد خبر: ۱۳۰۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶

سیمان از امروز 12 درصد گران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از کاهش 16 درصدی تعرفه واردات شکر و ابلاغ مصوبه افزایش 12 تا 13.5 درصدی قیمت سیمان خبر داد. 

یدالله صادقی با اعلام جدیدترین تصمیمات تنظیم بازاری با اشاره به کاهش تعرفه واردات شکر به 4 درصد، اظهارداشت: بخش بیشتری از نیاز مصرفی شکر از طریق واردات تامین می‌شود، ضمن اینکه قیمت شکر در بازارهای جهانی افزایش یافته است و در بازار ایران هم تاثیرگذر خواهد بود.

وی گفت: برهمین اساس، دولت به منظور تعادل قیمت شکر در داخل مصوب کرد که تعرفه واردات شکر تا ابتدای مهرماه 90 از 20 به 4 درصد کاهش یابد.

صادقی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و تاثیر آن بر هزینه تمام شده تولید‌، بررسی تاثیر قیمت حامل‌های انرژی در قیمت تمام شده سیمان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی اعلام کرد: برهمین اساس، افزایش قیمت سیمان به میزان 12 تا 13.5 درصد تایید و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی این مجوز را به عنوان مسئول کمیته سیمان صادر کرده، ضمن اینکه واحدهای تولیدی از دیروز چهارشنبه مجوز افزایش قیمت را براساس درصدهای اعلام شده دریافت کردند.

تولید‌کنندگان از امروز پنج‌شنبه قیمت هر تن سیمان فله و پاکتی را شش هزار و 800 تومان افزایش دادند. تا پیش از این قیمت هر تن سیمان فله در بازار حدود 50 هزار تومان بود که به 56 هزار و 800 تومان رسید، همچنین قیمت هر تن سیمان پاکتی تاکنون 56 هزار و 500 تومان بود که به 63 هزار و 300 تومان بالغ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین