کد خبر: ۱۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹

تعطیلی ۷۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ارومیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو اتاق بازرگانی ارومیه از تعطیلی ۷۰ درصد از ۲۳۰ واحد تولیدی موجود در شهرک صنعتی فاز دو این شهرستان خبر داد. 

مهرداد سعادت پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی از واحد صنعتی مارال صنعت جاوید ارومیه با اشاره به اینکه آمار قبل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها استخراج شده، ادامه داد: متاسفانه حمایت‌های مناسبی از واحدهای صنعتی استان انجام نمی‌شود به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد از ۲۳۰ واحد تولیدی و صنعتی فاز دو شهرک صنعتی ارومیه تعطیل است. 

وی با بیان اینکه مسئولان آذربایجان غربی باید راهکار مناسبی در زمینه برون ‌رفت این واحدها از مشکلات موجود ارائه و عملیاتی کنند، بیان داشت: این در حالی است که متاسفانه نتایج جلسات بررسی مشکلات این واحدها که به مدیریت ارشد استان ارائه می شود، مشکلات موجود رد بخش‌های صنعتی را رفع نمی‌کند. 

این عضو هیأت علمی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، ادامه داد: همچنین بوروکراسی اداری در اداره امور مالیات و دارایی گریبانگیر واحدهای صنعتی است.
وی مشکل مدیریتی، کمبود تسهیلات، مشکلاتی در زمینه کسب مجوز استاندارد و گمرک را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: در شرایط بحرانی حاضر اگر واحدها به فکر صادرات نباشند محکوم به فنا هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین