کد خبر: ۱۳۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۷

اولین پیام تلویزیونی صالح پس از هشت عمل جراحی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری یمن، که برای مداوا به عربستان سعودی رفته پس از حدود یک ماه، برای اولین بار در تلویزیون ظاهر شده است. 

صالح در حالیکه آثار سوختگی بر صورتش مشهود و دست‌هایش پانسمان شده بود در این پیام ضبط شده که توسط تلویزیون یمن پخش شد از ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، به خاطر "مراقبت دلسوزانه" و "پذیرایی" از او تشکر کرد. 

رئیس‌جمهوری یمن گفت که از طرح از تقسیم قدرت با مخالفان حمایت می‌کند به شرطی که این کار در چارچوب قانون اساسی کشورش انجام شود. 

علی عبدالله صالح ۳۳ سال است قدرت را در یمن در اختیار داشته است.
او گفت که بیش از هشت عمل جراحی روی وی انجام شده است. 

علی عبدالله صالح در اوایل ماه ژوئن در حمله‌ای به کاخ ریاست جمهوری مجروح شد و اکنون در عربستان سعودی تحت مداوا قرار دارد. 

در آن حمله که مقام‌های دولت یمن تلاشی برای ترور رهبران کشور خواندند، هفت نفر کشته و شماری از مقام‌های ارشد یمنی زخمی شدند. 

صالح گفت که رئیس پارلمان یمن، نخست‌وزیر و معاونش و نیز فرماندار صنعا هم در عربستان سعودی مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند. 

به گفته علی عبدالله صالح، بیش از ۸۷ نفر در آن حمله زخمی شده بودند. 

شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، پیشتر در در ریاض گفته بود که وضعیت سلامتی رئیس‌جمهوری یمن "در مجموع خوب است". 

بنا بر گزارش‌ها، صالح دچار ۴۰ درصد سوختگی و خونریزی در داخل جمجمه شده بود. 

معترضان در یمن می‌گویند که علی عبدالله صالح باید از قدرت کناره‌گیری کند. 

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس طرحی را برای خروج یمن از بحران پیشنهاد کرده‌اند که در چارچوب آن آقای صالح از قدرت دست می‌کشد و در مقابل از پیگرد قضایی به دلیل مرگ ده‌ها نفر از معترضانی که در طی راهپیمایی‌های پنج ماه اخیر کشته شدند، مصون می‌ماند. 

رئیس‌جمهوری یمن از پذیرش این طرح خودداری کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین