کد خبر: ۱۳۰۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۸

"رایحه خوش خدمت" به چه دلیل تغییر نام می‌دهد؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این روزها خبرها از تغییر نام "رایحه خوش خدمت" حکایت دارد، تشکلی که در انتخابات همواره از احمدی‌نژاد حمایت کرد و حتی در انتخابات شورای شهر سوم لیستی مستقل داد و رأی آورد و در انتخابات مجلس هشتم نیز همراه با جبهه متحد اصول‌گرایان افرادی را برای کاندیداتوری در معرض رأی مردم قرار داد. 

اما این روزها دیگر قرار نیست این تشکل به این نام فعالیت کند. در همین زمینه موسی غضنفرآبادی در حالی از تغییر نام حزب "رایحه خوش خدمت" به "جبهه نیروهای انقلاب" خبر می‌دهد که در خصوص چرایی این اقدام و فلسفه آن حرفی به میان نمی‌آورد و اعلام می‌کند که اعضای این حزب نیز دچار تغییراتی خواهد شد. 

عدم اعلام فلسفه این تغییر باعث شده گمانه‌زنی‌هایی در فضای سیاسی کشور درباره قرابت این جبهه به "جریان انحرافی" و یا برائت از آن مطرح شود. 

این تشکل بعدها که در قالب جبهه متحد اصول‌گرایان به مجلس راه یافت، اقدام به تشکیل فراکسیونی با نام "فراکسیون انقلاب اسلامی" کرد و در این فراکسیون به حمایت از دولت پرداخت تا جایی که به فراکسیون حامیان دولت مشهور شد. 

اما امروز اعضای این فراکسیون که خود از طریق لیست رایحه خوش خدمت به مجلس راه یافته‌اند ساز کناره‌گیری از این تشکل نوپا را می‌زنند. 

در همین حال برخی نمایندگان فراکسیون انقلاب اسلامی -که به آنها رایحه خوشی‌های مجلس نیز می‌گویند -از تغییر نام رایحه خوش خدمت به "جبهه نیروهای انقلاب" اظهار بی‌اطلاعی کردند. 

ولی اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: از این وقایع اطلاعی ندارم. صحبت‌های اولیه‌ای در خصوص تشکیل یک فراکسیون جدید عنوان شده بود اما در این خصوص اطلاعی ندارم. 

محمود احمدی بیغش عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نیز در این خصوص گفت: با افتضایی که مشایی بوجود آورد دیگر چیزی به اسم رایحه خوش خدمت حداقل در مجلس وجود ندارد و دوستانی که در فراکسیون انقلاب اسلامی هستند افراد مقید به رهبری هستند و اگر از کسی حمایت می‌کنند به حرمت رهبری است و اگر اینگونه نباشد از هیچ‌کس حمایت نخواهند کرد. 

احمدی بیغش در خصوص تشکیل فراکسیون جدید در مجلس نیز تصریح کرد: نمایندگان در تعطیلات مجلس هستند و هر اتفاقی که در مجلس بیفتد حتما باید با حضور نمایندگان باشد. بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و بعید می‌دانم که صحت داشته باشد. 

اسماعیل کوثری دیگر عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه اعضای این فراکسیون افرادی هستند که با رایحه خوش کار می‌کردند، اظهار داشت: بعد از قضیه جریان انحرافی در راستای تفکر حضرت امام(ره) و رهبری و بر اساس تصمیمی که گرفته شد با اسم جدید "انقلاب اسلامی" کارشان را ادامه دهند. 

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر جریان انحرافی می‌خواهد اسمی دیگری بر روی این تشکل بگذارد جدا از حرکت و جمع نمایندگان است. 

بنده در این خصوص اطلاعی ندارم. من با رایحه خوش کاری نداشتم، کسانی که با آن مجموعه بودند به نام انقلاب اسلامی کار می‌کردند. 

کوثری در خصوص تشکیل فراکسیون جدید در مجلس نیز خاطرنشان کرد: اگر هر فراکسیونی می‌خواست در مجلس شکل بگیرد باید از ابتدای دوره شکل می‌گرفت اما هم اکنون سال آخر مجلس است و چیزی به این عنوان مطرح نمی‌شود. 

آنچه که حائز اهمیت است اینکه هدف اصلی از تغییر نام "رایحه خوش خدمت" به "جبهه نیروهای انقلاب" چیست؟ آیا با این اقدام بحث تفکیک اعضای رایحه خوش خدمت در میان است و اگر اینگونه است تفکیک چه کسانی؟ آیا جدایی از جریان انحرافی در میان است یا بحث جدایی جریان انحرافی از این طیف؟! 

در هر حال باید منتظر ماند و دید که با تغییر نام از رایحه خوش خدمت به جبهه نیروهای انقلاب چه هدفی دنبال می‌شود؟ اعضای جدید این جبهه چه کسانی هستند؟ آیا با این تغییر نام به دنبال گسترده کردن این طیف هستند؟ یا اهدافی دیگری را دنبال می‌کنند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین