کد خبر: ۱۳۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴

انتقاد امام جمعه موقت قم از انتشار نامه احمدی‌نژاد در خصوص تفکیک جنسیتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه قم با انتقاد از انتشار نامه محمود احمدی‌نژاد در خصوص غیر‌عالمانه بودن تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: ایشان نباید نظر خود را در نامه‌ای علنی عنوان کند. 

آیت‌الله رضا استادی شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام صدوقی امام جمعه فقید یزد که از سوی جامعه مدرسین و مدیریت حوزه‌های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه روحانی باید هم کارهای خوب انجام شده در دولت و هم مشکلات موجود را بازگو کرد افزود: به عنوان نمونه در روزهای گذشته سدی توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد که این سد باعث ایجاد عمران و آبادانی آن منطقه شد که ما از این اقدام خوب دولت تقدیر می‌کنیم. 

وی در ادامه به مسأله عدم اختلاط دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره کردو افزود: بعد از انجام کلی مطالعات از سوی دلسوزان، آنها به این نتیجه رسیدند که باید فضای دانشگاه‌ها از نظر اختلاط جنسیتی ساماندهی شود و خانم‌ها و آقایان در فضایی جداگانه تحصیل کنند اما، متأسفانه شاهد آن هستیم که به یکباره رئیس جمهور به وزاری علوم و بهداشت نامه می‌نویسد و این امر را کار غیر عالمانه معرفی می‌کند. 

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم از وضع فعلی حجاب در جامعه رضایت ندارند افزود: مقدار اندک بی‌حجابی نیز برای نظام اسلامی مناسب نیست که بخشی از آن در دانشگاه‌ها وجود دارد و وقتی چند نفر دلسوز می‌خواهند در راستای کاهش فساد قدم بر دارند رئیس جمهور می‌گوید باید آن را متوقف کنید. 

وی ادامه داد: نظام ما نظام فرهنگی است و اگر تنها به مادیات توجه کنیم و نسبت به دیانت و فرهنگ مردم بی‌توجه باشیم هیچ سودی نخواهد داشت و بی‌فایده است. 

آیت‌الله استادی تصریح کرد: رئیس‌جمهور با این اقدام خود همه تلاش‌ها را خنثی کرد و اگر ایشان نظری در این رابطه دارند باید در خفا بگویند نه اینکه در نامه عنوان کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر انسان به حال خود‌‌ رها شود اسیر غفلت خواهد شد، افزود: از چنین مجالسی باید به عنوان موعظه بهره برد و از آن برای خودسازی استفاده کرد. 

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: هیچ انسان منصفی نمی‌تواند نقش روحانیت را در طول تاریخ در حفظ معارف اسلام و مکتب تشیع انکار کند و این روحانیت بوده که این وظیفه خطیر را به دوش کشیده است. 

روحانی موفق کسی است که در خدمت مردم باشد 

وی در ادامه به ویژگی‌ها یک روحانی موفق اشاره کرد و افزود: یک روحانی موفق باید برای مردم مفید و در خدمت مردم باشد و در هر شرایطی به فکر مردم باشد و اگر جایی به مردم ظلم شد باید از آن‌ها دفاع کند. 

آیت‌الله استادی اضافه کرد: اگر یک روحانی می‌خواهد موفق باشد نباید تنها به تبلیغ اکتفا کند بلکه باید در خدمت فرهنگ مردم باشد و از کنار مسائل فرهنگی به سادگی عبور نکند. 

وی اضافه کرد: اگر یک روحانی دغدغه آسیب‌های اجتماعی را نداشته باشد نمی‌تواند روحانی مطلوب و مفیدی باشد. 

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه روحانی باید معتدل باشد و از افراط و تقریط پرهیز کند افزود: روحانی نباید نان به نرخ روز خور باشد و از دشمن غفلت کند و باید بین مسائل اصلی و غیره تمیز قایل شود. 

وی ادامه داد: روحانی باید حدود و اخلاق اسلامی را رعایت کند و اگر از سلیقه سیاسی کسی خوشش نمی‌آید نباید حدود و اخلاق را زیر پا بگذارد. 

آیت‌الله استادی، تواضع را یکی دیگر از شاخصه‌های روحانی موفق برشمرد و افزود: مردم کسی را که دارای تکبر باشد نمی‌پسندند و این تکبر است که انسان را ذلیل می‌کند. 

وی محبوبیت روحانیت را افتخاری در طول تاریخ برای این قشر دانست و افزود: دشمنان در این راستا بدنبال کم رنگ کردن محبوبیت روحانیت، مراجع عظام تقلید، علما و رهبر معظم انقلاب هستند. 

روحانیت باید عامل وحدت بین مردم باشد 

امام جمعه قم افزود: روحانیت باید عامل وحدت باشد و اگر در منطقه‌ای حضور دارد باید سعی کند علاوه برایجاد اتحاد در بین مردم، در بین سایر روحانیون حاضر در آن منطقه نیز وحدت ایجاد کند. 

آیت‌الله استادی در پایان اظهار داشت: روحانی باید متوجه باشد که حرف و موضع گیری‌هایش باعث ایجاد تنش نشود و روحانی موفق کسی است که منصفانه فضای کشور و عملکرد دولت را عنوان و نقد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین