کد خبر: ۱۳۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۵

کواکبیان: اساسی‌ترین شرط حزب ما برای ارائه لیست انتخاباتی، حاکمیت قانون است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ارائه تحلیلی از اوضاع سیاسی و شرایط داخلی و بین‌المللی بر ضرورت نقش‌آفرینی احزاب اصلاح‌طلب تاکید کرد. 

مصطفی کواکبیان در دهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت پیام‌آور عاشورا حضرت سیدالساجدین امام زین‌العابدین(ع) به تبیین روایتی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام سجاد می‌فرماید؛ همنشینی با صالحان انسان را به سوی صلاح و خیر می‌کشاند؛ لذا خداوند را شاکریم که در کنار عده‌ای از نخبگان دلسوز کشور آن هم همزمان با ولادت امامان نور و در کنار مرقد مطهر امام هشتم(ع) این نشست حزبی را علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌ها برگزار می‌کنیم و از ارواح نورانی ائمه اطهار(ع) می‌خواهم تا ما را در مسیری هدایت فرماید که هیچ‌گاه از کرامت و معنویت و عدالت و اصول اصلاح‌طلبانه آن بزرگواران فاصله نگیریم. 

وی با اشاره به تحولات جهان اسلام و خیزش‌های مردمی منطقه و سلطه‌طلبی‌های قدرت‌های مستبد، حوادث داخلی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و اتفاقات اردیبهشت سال 90 و ظهور پدیده‌ای موسوم به جریان انحرافی و اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم و لزوم اتحاد و انسجام ملی بر اهمیت انتخابات مجلس نهم تاکید کرد. 

وی خاطرنشان کرد: انتخابات پایان سال جاری آزمون بسیار مهمی هم برای حاکمیت و هم برای دولت احمدی‌نژاد و هم برای جبهه اصول‌گرایی و هم برای مجموعه اصلاح‌طلبان و احزابی همچون حزب مردم‌سالاری است. شکی نیست که ما امیدواریم وحدت و همدلی در کشور حاکم شود و محدودیت‌های سلیقه‌ای در رسانه ملی و مطبوعات ما نباشد اما مهمترین و اساسی‌ترین شرط ما برای ورود به انتخابات مجلس و ارایه لیست انتخاباتی، حاکمیت قانون و رعایت ضوابط قانونی برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و عادلانه است؛ لذا ما باز هم تکرار می‌کنیم ما با صندوق‌های انتخاباتی قهر نخواهیم کرد اما به هر قیمتی هم حاضر نیستیم تنور انتخابات را داغ نموده و لیست انتخاباتی ارایه دهیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: البته قطعا آن افرادی که از هم‌اکنون آیه یاس می‌خوانند اشتباه راهبردی دارند، کما این‌که آن دسته از افرادی هم که بدون رعایت حداقل لوازم و بی‌هیچ شرط و شروطی می‌گویند باید آتش بیار معرکه باشیم اشتباه می‌کنند. ما باید اوضاع را رصد کنیم اگر همگان چه دستگاه تبلیغاتی چه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی و چه دستگاه اجرایی و چه دستگاه نظارتی بر اساس مر قانون اساسی و قوانین عادل عمل کردند، حتما ما هم برای سرافرازی نظام مردم‌سالاری دینی موظفیم تلاش و کوشش کنیم تا مجلس نهم مطلوب‌تر از مجلس هشتم بشود. 

وی با اشاره به چهار الگو در مجالس سابق نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز عقیده کرد: هرچند دیگر الگوی مجلس سوم و مجلس ششم تکرار نخواهد شد، اما نباید بگذاریم که الگوی مجلس چهارم و هفتم هم تکرار شود؛ لذا تصور می‌کنم در شرایط فعلی الگوی مجلس پنجم وضعیت مطلوبی برای حضور فعال و ورود به صحنه انتخاباتی برای احزابی همچون حزب مردم‌سالاری است. البته ما هر 10 نماینده عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری را مختار دانسته‌ایم که اگر هم حزب فعال نشد آنان آزادند به صفت شخصی برای خودشان تصمیم‌گیری نمایند. 

وی به شرایط اصول‌گرایان اشاره کرد و گفت: هر چند عده‌ای همواره دم از وحدت می‌زنند اما بارها گفته‌ایم عرصه سیاست و عرصه انتخابات، عرصه‌ای برای مرزبندی‌هاست و ما حداقل شاهد سه لیست در میان اصولگرایان خواهیم بود که البته باید منتظر ماه‌های آتی بمانیم. 

دهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری با حضور دبیرکل، اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی، دبیران شعب استانی، مسوولان کمیته‌ها و شاخه‌های این حزب در روزهای 16 و 17 تیرماه در مشهد مقدس برگزار شد. 

در مراسم افتتاحیه این اردو علاوه بر گزارش دبیران استان‌ها و سخنان اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری، اعضای هیات رییسه این مراسم نصیری قیداری و سیدفاضل موسوی نمایندگان مردم شریف زنجان و خدابنده در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام قیومی و میرزابابا مطهری‌نژاد از مشکلات فعالیت‌های حزبی اصلاح‌طلبان سخن گفتند. 

تصویب صدور پنج بیانیه در موضوعات مختلف و نحوه برنامه‌ریزی مناطق هشت‌گانه حزبی و تعیین تاریخ 7 بهمن برای کنگره دهم از جمله مصوبات نشست‌های مختلف دهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری در مشهد مقدس بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
آقای کواکبیان با صحبت هایی که هفته پیش در مورد مهندس موسوی و آقای کروبی زدی از چشم مردم افتادی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین