کد خبر: ۱۳۰۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸

افزایش شدید خشکسالی در شرق آفریقا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با شدت گرفتن خشکسالی در شرق آفریقا، سازمان پزشکان بدون مرز گفته است هزاران نفر در اردوگاه‌هایی در داخل سومالی اسکان داده شده‌اند. 

براساس برآوردهای انجام شده، در حال حاضر ده میلیون نفر تحت تاثیر خشکسالی در این منطقه قرار گرفته‌اند و گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که مردم گرسنه در جستجوی غذا مجبورند که صدها کیلومتر را با پای پیاده طی کنند. 

سازمان پزشکان بدون مرز یکی از معدود سازمان‌های امدادرسانی است که هنوز در مناطق تحت کنترل گروه پیکارجوی الشباب، به فعالیت مشغول است. 

جو بیلیویو، مدیر اجرایی این سازمان در منطقه شاخ آفریقا از افزایش سریع اردوگاه‌ها در دره جوبا خبر داده است. 

بیلیویو گفته است: "ما شاهد افزایش تعداد خانواده‌های نیازمند به این اردوگاه‌ها هستیم. تنها در چند روز تعداد این خانواده‌ها از سیصد نفر به هشتصد نفررسیده است." 

به گفته مدیر اجرایی سازمان پزشکان بدون مرز، واقعیت این است که افزایش تعداد خانواده‌ها در اردوگاه‌ها نشان دهنده این است که دولت سومالی نتوانسته با مشکل خشکسالی در این کشور مقابله کند. 

ادامه خشکسالی برای دومین سال پیاپی در سراسر شاخ آفریقا، شرایط دشواری را برای ۱۲میلیون نفر ساکنان این منطقه به وجود آورده و آنها برای ادامه زندگی به کمک‌های غذایی نیاز دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین