کد خبر: ۱۳۰۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۲
مسئول تبلیغات اداره كل ارشاد استان تهران:

استفاده از خانم مجری در تبلیغ جنس‌ خارجی ممنوع

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئول تبلیغات اداره كل ارشاد استان تهران با اشاره به استفاده از چهره یک زن مجری در بیلیبوردهای تبلیغاتی شهر تهران گفت: در این بیلیبورد به گونه‌ی تصویر این خانم كار شده كه بیشتر تمركز روی صورت وی است تا تبلیغ آن محصول.

مریم ارسنجانی با بیان این مطلب افزود: استفاده از چهره زنان در تبلیغات تجاری كه مربوط به حوزه زنان باشد اشكالی ندارد اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن می‌ویم.

در هفته‌ای اخیر، بیلیبوردهای یک ركت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر دیده می‌ود كه از چهره یک برای تبلیغات خود استفاده كرده است در حالیكه طبق قانون تبلیغات مصوبه سال 1385، استفاده از چهره زنان در آگهی‌ای تجاری ممنوع است.

وی ادامه داد: در تبلیغ اخیر چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمی‌وان ایرادی گرفت اما واحد تبلیغات ارشاد تهران بر روی این مسأه كه چهره زن مجری بیشتر از لوازم خانگی به چشم می‌ید، سئوال دارد كه آن را به واحد تبلیغات وزارتخانه ارسال كرده‌یم.

مسئول واحد تبلیغات ارشاد استان تهران تصریح كرد: یكی دیگر از ایراداتی كه می‌وان به این تبلیغ گرفت استفاده از چهره این زن برای تبلیغات خارجی بود در حالی كه تاكید شده كه باید از چهره زنان در تبلیغات داخلی استفاده شود.

ارسنجانی با بیان اینكه تبلیغ اخیر از سوی واحد تبلیغات وزارت ارشاد تایید شده است، گفت: این محصول چون در سطح اتوبانهای كشور قصد تبلیغ داشته، از وزارتخانه مجوز گرفته كه ما اخیرا در این زمینه نامه‌ی به این واحد زده‌یم و موارد اشاره شده را تذكر دادیم.

ارسنجانی درباره تبلیغات فیلم‌ها سینمایی كه در آنها نیز از چهره زنان با اشكال خاص استفاده می‌شود نیز گفت: واحد تبلیغات ارشاد تهران به این بخش هم نظارت ندارد و دفتر ارزشیابی فیلمهای سینمایی درباره بیلیبوردهای تبلیغاتی سینمایی تصمیم می گیرند.

پیش از این نیز مرتضی طلایی، عضو ناظر شورای شهر تهران بر تبلیغات شهری در این باره گفته بود: تاكید شده در تبلیغات تجاری از چهره زنان استفاده ابزاری نشود اما علاوه بر این تبلیغات فیلمهای سینمایی با چهره خاص زنان روی بیلیبوردها قرار می گیرد كه نباید این موارد صورت گیرد.

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه نباید از چهره زنان در تبلیغات تجاری استفاده شود، گفت: موضوع بیلبوردهای تجاری همراه با چهره یکد زن مجری را كه به تازگی در اتوبانهای شهر تهران نصب شده، پیگیری می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین