کد خبر: ۱۳۰۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۷

علم‌الهدی: امام(ره) هيچ‌گاه نفرمودند سپاه در عرصه سياست دخالت نكند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امام جمعه مشهد تأکید کرد: امام(ره) هیچ‌گاه نفرموده‌اند که سپاه در عرصه سیاست دخالت نکند بلکه ایشان فرمودند که در احزاب سیاسی و مقوله انتخابات وارد نشود و طرفدار کاندیدای خاصی نباشد و این موضوع در صحیفه امام(ره) موجود است.

آیت‌الله سید احمد علم‌االهدی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با فارس به نامه محمدرضا خاتمی به سردار جعفری اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی نظیر محمدرضا خاتمی از اول انقلاب همواره در مقاطع سیاسی خود از امام(ره) مایه گذاشتند و در حال حاضر نیز به سجیه باطله خود ادامه داده و با فتنه‌گری از امام(ره) و منویات ایشان به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنده 3 سال پیش در جمع بسیجیان این موضوع را مطرح کردم که بسیج باید در عرصه سیاسی حضور داشته باشد که در همان زمان سید حسن خمینی به بنده تلفن کرده و گفت که این سخن شما برخلاف سخنان امام(ره) است و آقای انصاری نیز همین مطلب را به بنده گفتند؛ که من نیزدر همان زمان جوابشان را دادم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام(ره) فرموده‌اند که "نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه نباید در احزاب سیاسی و بحث انتخابات دخالت کنند" اما از بسیج نامی برده نشده است؛ امام(ره) در وصیت‌نامه خود اظهار می‌کنند که "فرزندان بسیجی من اجازه ندهید نااهل‌ها در انقلاب نفوذ کنند".

وی ادامه داد: چگونه می‌توان وارد سیاست نشد اما جلوی نااهل‌ها را گرفت؟ رسالت سپاه و بسیج پاسداری از انقلاب است و نمی‌توان بدون ورود به عرصه سیاست از نظام دفاع کرد؛ امام(ره) هیچ‌گاه نفرموده‌اند که سپاه در عرصه سیاست دخالت نکند بلکه ایشان فرمودند که در احزاب سیاسی و مقوله انتخابات وارد نشود و طرفدار کاندیدای خاصی نباشد و این موضوع در صحیفه امام(ره) موجود است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه "متأسفانه برخی از فتنه‌گرها از نسبت فامیلی خود با امام(ره) برای رسیدن به اهداف سیاسی خود مایه می‌گذارند"، تصریح کرد: درست است که محمدرضا خاتمی داماد آقای اشراقی است اما مردم ما کور و کر نیستند و بعد از فتنه 88 همه چیز برای آنها روشن شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم وابستگی فامیلی با امام راحل را مبنا قرار نمی‌دهند، گفت: وابستگان امام(ره) تا زمانی که دنباله‌رو اندیشه‌های امام خمینی(ره) باشند، برای مردم محترم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
عجیب است این اقا خودش راهمه فن حریف می داند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین