کد خبر: ۱۳۰۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۷

موسوی تبریزی: اصلاح‌طلبی جز از راه انتخابات آزاد پیش نمی‌رود

اصول‌گرایان هم نگران سلامت انتخابات هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که اصلاح‌طلبی جز از راه انتخابات آزاد و طرفداری از آن پیش نمی‌رود و کسی که به دموکراسی معتقد است باید به انتخابات آزاد هم معتقد باشد. 

آیت‌الله حسین موسوی تبریزی، با اشاره به آیه “و امرهم شورا بینهم“ تصریح کرد: قرآن کریم هم به مشورت کردن و اداره امور کشور اعم از سیاست و حکومت از روش‌های گروهی توصیه کرده است. 

وی افزود: کشور برای همه است و باید مردم عده‌ای را انتخاب کنند و از طریق آنها کشور اداره شود. 

رئیس خانه احزاب با اشاره به اینکه اسلام هم به امر مشارکت عمومی و احترام به عقاید مختلف تاکید کرده است، تصریح کرد: دموکراسی بدون عیب نیست اما بهترین روش برای اداره کشور احترام به دموکراسی است و امام هم به این مسأله بسیار تاکید داشتند و به همین دلیل پس از انقلاب، رفراندوم و انتخابات‌های بسیاری برگزار شد که یکی از افتخارات انقلاب ما محسوب می‌شود. 

موسوی تبریزی اظهار داشت: حقیقت انتخابات در واژه انتخابات وجود دارد یعنی مردم باید در کاندیدا شدن و یا انتخاب کاندیدای مورد نظر خود آزاد باشند. 

موسوی تبریزی ضمن تاکید بر اجرای قانون، تصریح کرد: شاید اتفاقات گذشته اطمینان و اعتماد مردم را نسبت به انتخابات کم‌رنگ کرده باشد اما اکنون باید این اعتماد نسبت به انتخابات آزاد و سالم به مردم بازگردانده شود. 

رئیس خانه احزاب گفت: آزادی مردم در کاندیدا شدن و اطمینان مردم به کیفیت برگزاری انتخابات می‌تواند شرایط حضور مردم در عرصه مشارکت عمومی را بهبود بخشد. 

وی با اشاره به تلخی‌های به وجود آمده در دوران گذشته، اظهار داشت: تنها با آزادی احزاب و مطبوعات و همچنین از بین بردن خط‌کشی‌های غیرمنطقی می‌توان به شرایط مطلوب رسید. 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اصول‌گرایان هم به دلیل اختلافات به وجود آمده نگران عدم برگزاری انتخابات سالم هستند و این ترس که در بین مردم، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان به وجود آمده است باید از بین برود، چرا که تحقق این مسأله به نفع مردم و به نفع کشور تمام خواهد شد و این حق مردم است که فضای اعتماد به جامعه باز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین