کد خبر: ۱۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴

آیت‌الله امینی: مشکل بیکاری با آمارهای نابجا و وعده‌های بیجا حل نمی‌شود

اگر جوانان دلسرد شوند، برای آینده نظام اطمینانی نداریم که باقی بماند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان، مشکل بیکاری است تاکید کرد: ایجاد اشتغال مسئله‌ای فنی و سخت است و با آمارهای نابجا با شعار و وعده‌های بیجا نمی‌توان این نیاز جوانان را تأمین کرد. 

آیت‌الله ابراهیم امینی ظهر چهارشنبه در دیدار با مشاوران جوان مدیران بهزیستی کشور و مدیرکل و مسئولان بهزیستی استان قم گفت: حل مشکل اشتغال نیاز به برنامه‌ریزی صحیح دارد، ایران کشوری غنی است و منابع طبیعی فراوانی دارد و می‌توان با همکاری با اهل فن و دانشمندان و با همکاری مجلس، دولت و همه نهادهای مسئول اقتصاد سالمی ایجاد و مشکل اشتغال جوانان مرتفع شود.

مشکل بیکاری یک شبه حل نمی‌شود

وی افزود: بیکاری موضوعی نیست که یک شبه حل شود و نباید طوری سخن گفت که مردم تصور کنند این مشکل به زودی حل خواهد شد چون اگر نشود مردم به نظام بدبین خواهند شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: من از مسئولان در هر رده و پست و مقامی که هستند می‌خواهم برای حل مشکل بیکاری به صورت جدی وارد عمل شوند، ما از مسئولان انتظار معجزه هم نداریم بلکه زمینه را فراهم کنند تا در سال های آینده این مشکل رفع شود زیرا شغل چیزی نیست که از خارج کشور وارد شود.

آیت‌الله امینی بیان داشت: کشور ما کشور جوانی است و این جوانان هستند که در آینده آن را اداره می‌کنند و اگر جوانان خوب تربیت نشوند و کوتاهی کنیم در آینده دچار مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه برای تداوم حکومت اسلامی نیازمند جوانان هستیم، تاکید کرد: اگر جوانان فردا بخواهند نظام باقی بماند خواهد ماند و اگر جوانان دلسرد شوند برای آینده نظام اطمینانی نداریم که آن طور که مدنظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است باقی بماند.

بیکاری عامل بسیاری از بزه‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بسیاری از بزه‌ها و طغیان‌ها محصول بیکاری است و نمی‌توان تنها از راه‌های انتظامی با آن برخورد شود که البته این برخوردها لازم هست اما کافی نیست و باید به صورت جدی به فکر رفع مشکلات ازدواج و بیکاری جوانان باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل ازدواج تنها اقتصادی نیست، تأکید کرد: رفع این مشکل نیاز به کار فرهنگی عمیق دارد.

آیت‌الله امینی تصریح کرد: هجمه فرهنگی غرب از طریق ماهواره و اینترنت وارد خانه‌ها شده است و مرزی نمی‌شناسد و مسئولان باید برای این مسایل فکری کنند.

وی اظهار داشت: اگر امروز برای این مسائل فکری نکنیم و برنامه نداشته باشیم جوانان در آینده ما را نفرین خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین