کد خبر: ۱۳۰۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲

طنز/ مگر مملکت هرکی هرکی است؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- شهرام شکیبا در خبرآنلاین نوشت: سرویس‌های بهداشتی کلیه جایگاه‌های تحت پوشش مناطق 22 گانه شهرداری تهران بزرگ از ارائه سرویس عمومی منع و صرفاً مختص سرویس‌دهی به شاغلین جایگاه می‌باشد.

مالکین محترم جایگاه‌های اختصاصی
بهره‌برداران محترم جایگاه‌‌های شرکتی ناحیه غرب

با سلام

احتراماً عطف به اطلاعیه شماره 43022/828 مورخ 8/10/89 مدیریت محترم منطقه تهران و برابر تصمیمات کمیته امنیتی استانداری استان تهران و با توجه به ضرورت امر و رعایت کلیه موارد ایمنی و عملیاتی از این تاریخ سرویس‌های بهداشتی کلیه جایگاه‌های تحت پوشش مناطق 22 گانه شهرداری تهران بزرگ از ارائه سرویس عمومی منع و صرفاً مختص سرویس‌دهی به شاغلین جایگاه می‌باشد. ضمناً مقرر فرمایند عبارت «ویژه استفاده شاغلین جایگاه» را بر سرویس‌های بهداشتی در برچسبی وزین و شکیل نصب نمایید.

سید‌راشد مدنی

رئیس ناحیه غرب

امضا

از نثر درخشان و موضوع مشعشع نامه فوق به راحتی استنباط می‌شود که واقعاً بخشنامه‌ای اداری است و اثر طبع بنده نیست، چراکه پرداختن به این موضوعات و نوشتن نامه‌هایی از این دست هرگز باطبع و ذوق حقیر سازگار نیست و مقامات و احوالاتی خاص می‌طلبد.

زمان و مکان اتفاقی که برایتان شرح می‌دهیم به قرار زیر است:

زمان: دیروز حوالی ساعت 14 (دوی بعدازظهر)

مکان: آخرین پمپ بنزین حاشیه تهران واقع در دارغوز‌آباد جنوبی، ظهر تابستان است. سایه‌ها می‌دانند که چه تابستانی‌ست. یک وانت مزدای آبی رنگ داخل پمپ بنزین می‌آید. راننده وانت مردی میانسال است با لباسی چروکیده و چرک. مرد به شدت عرق کرده است. آثار شوره عرق روی پیراهن سورمه‌ای چهارخانه مرد نمایان است. مرد چهره‌ای به شدت برافروخته دارد. برافروخته‌تر از آن که گرما مسبب‌اش باشد. کنار پمپ بنزین پارک می‌کند. اطراف را می‌پاید و یکباره با سرعتی سرسام‌آور به سمت دستشویی یورش می‌برد، بدون توجه به برچسب وزین و شکیل «ویژه‌استفاده شاغلین جایگاه» وارد می‌شود و لحظاتی بعد با چهره‌ای آرام و سرشار از رضایت خارج می‌شود. سوار وانتش می‌شود و می‌رود.

این اتفاق و قانون‌شکنی ‌آنقدر سریع رخ می‌دهد که کسی از کارکنان جایگاه متوجه آن نمی‌شود. در بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین‌های امنیتی جریان لو می‌رود. مسئول جایگاه هنگام دیدن تصاویر از عصبانیت تا مرز سکته و ایست قلبی پیش می‌رود. ناگهان در عالم خیال خودش را می‌بیند که به خاطر این ماجرا از کار برکنار شده و بی‌کار و معتاد شده است و خانواده‌اش مثل اتحاد جماهیر شوروی سابق در حال فرو‌پاشی و تجزیه است.

لذا به سرعت گزارشی تهیه می‌کند و به مقامات بالادست می‌فرستد و سعی می‌کند در آن تقصیر را گردن دیگران بیندازد.

متن گزارش: «متأسفانه به دلیل اهمال یا همکاری از پیش هماهنگ شده برخی عناصر خود‌فروخته در جایگاه تحت مدیریت این‌جانب، بار دیگر دست استکبار جهانی از آستین! جاسوس سرویس‌های بیگانه بیرون آمد که در پوشش راننده وانت به سرویس بهداشتی جایگاه آمده و پس از انجام عمل مجرمانه و غیر‌قانونی‌اش همه شواهد را با کشیدن سیفون از بین برده است.»

در حاشیه نامه، پاراف، دستور و حاشیه‌نویسی‌های گوناگونی صورت گرفته که با رعایت سلسله مراتب ملاحظه می‌فرمایید.

حاشیه اول: دقیقاً مشخص شود ایشان چه کار کرده. تحقیق و تفحص شود، دقت کنید از نمره ماشینش شناسایی شود.

حاشیه دوم: متهم به احتمال قوی خواسته با قانون‌شکنی خوراک برای رسانه‌های بیگانه تهیه کند. دقت کنید خبری نشود.

حاشیه سوم: طرف قطعاً می‌خواسته وزارت نفت را بد‌نام کند. به شدت برخورد شود.

حاشیه چهارم: باید روی موضوع کار فرهنگی شود. برخورد قهری نکنید.

حاشیه پنجم: قطعاً دست فتنه‌گران در کار است. بررسی شود.

حاشیه ششم: مگر مملکت هرکی هرکی است؟ پس ما چه کاره‌ایم؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین