کد خبر: ۱۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۸

نجات زنی که ساعت‌ها در دریاچه ارومیه شناور بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات عجیب زنی جوان که در دریاچه ارومیه گرفتار شده بود خبر داد. 

حسین درخشان در این باره گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر ارومیه در ساعت 20 شب گذشته از طریق تماس مردمی در جریان وقوع حادثه‌ای در دریاچه ارومیه قرار گرفتند. 

وی افزود: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که زنی حدودا 30 ساله به همراه خانواده خود در دریاچه ارومیه در حال شناکردن بودند که به علت موج‌های آب و وزش شدید باد از خانواده خود جدا افتاده و به دلیل تاریکی هوا خانواده این فرد قادر به پیدا کردن و کمک به این زن جوان نبودند. 

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به دلیل وجود نمک و املاح دیگر غرق‌شدن در دریاچه ارومیه به کندی صورت می‌گیرد گفت: سرانجام امدادگران پس از 5 ساعت با استفاده از روش چراغ گردانی و استفاده از قایق‌های موتوری، این زن را که سه کیلومتر از مسیر اصلی خارج شده بود را در حالی که برروی آب شناور بود یافتند. 

وی به ایسنا گفت: حال عمومی این زن به دلیل مصرف بیش از حد آب شور و نمک نامساعد گزارش شده است که این مصدوم توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شد. 

به گفته درخشان، به دلیل املاح فراوان در آب دریاچه ارومیه غرق‌شدن به کندی صورت می‌گیرد چرا که این املاح و نمک به بدن فرد چسبیده به گونه‌ای که پس از سنگین شدن فرد را به درون آب می‌کشاند و هنگامی که فرد تقلا می‌کند برروی آب شناور باقی می‌ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین