کد خبر: ۱۳۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱

گران‌فروشی میلیاردی دو كارخانه لبنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با تاكید بر تشدید برخورد با گران‌فروشان مواد لبنی گفت: تمام تغییرات قیمتی كه دارای مجوز هستند در سایت اینترنتی www.124.ir به ثبت رسیده است. 

نكویی مهر همچنین از ارجاع پرونده تخلف و گران‌فروشی دو تولیدكننده بزرگ مواد لبنی به سازمان تعزیرات حكومتی خبر داد.

وی میزان گران‌فروشی این دو تولید كننده را 6.6 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: قاضی پرونده می‌تواند 2 تا 5 برابر این رقم را به عنوان جریمه گران‌فروشی این دو تولیدكننده تعیین كند.

وی با بیان اینكه در روزهای اخیر مواردی دیگر از گران‌فروشی در محصولات لبنی گزارش شده افزود: پرونده این تخلف‌ها نیز در حال تكمیل مستندات است و به زودی به سازمان تعزیرات حكومتی ارجاع خواهد شد.

نكویی مهر همچنین از مصرف كنندگان خواست برای جبران خسارت، با طرح شكایت در سامانه 124، موارد تخلف را گزارش كنند و تصریح كرد: در غیر این صورت امكان شناسایی و جبران خسارت خریداران وجود ندارد.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه از ثبت 939 پرونده در زمینه مواد لبنی در سازمان حمایت و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها خبر داد و مبلغ این تخلف‌ها را 6.8 میلیارد تومان اعلام كرد

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولید‌كنندگان تأكید كرد: در مواردی كه مستندات و دلایل كافی مبنی بر بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده ارائه شود، در چارچوب مشخصی مجوز افزایش قیمت می‌دهیم.

نكویی مهر همچنین گفت: در مورد آن دسته از تولید‌كنندگان مواد لبنی كه برد ملی ندارند به استانداری‌ها و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها اجازه داده شده است در مورد افزایش قیمت حداكثر تا سقف 10 درصد، تصمیم‌گیری كنند و بالاتر از این سقف، حتماً باید با هماهنگی سازمان حمایت انجام شود.

وی تصریح كرد: خارج از قیمت‌های مصوب، هرگونه افزایش قیمتی با برخورد شدید سازمان روبرو می شود و تولیدكنندگان موظف به بازگرداندن قیمت‌ها به سطح قبلی خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین