کد خبر: ۱۳۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶

دمای هوای خوزستان از مرز 50 درجه گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان از افزایش دمای هوای برخی از مناطق خوزستان از مرز 50 درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: هوای استان گرم‌تر می‌شود.

نادر شفی‌خدایی اظهار داشت: سامانه جدید گرما بار دیگر به خوزستان وارد شده است و همین امر سبب شده تا برخی از مناطق استان دمایی بیش از 50 درجه سانتیگراد را تجربه کنند و این دما در این شرایط زمانی در خوزستان بسیار عجیب است. 

وی تاکید کرد: در ساعات گذشته شهرهای آبادان و بستان با 50.2 و ایذه با 26 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند. 

شفی‌خدایی با اشاره به شرایط آب و هوایی خوزستان تاکید کرد: برسی نقشه‌ها برای امروز تقویت سلول پرارتفاع جنب‌حاره‌ای و انبساط توده هوای مستقر روی استان را نشان می‌دهد و در سطح زمین نیز از فردا تقویت زبانه کم‌فشار جنوبی و بروز تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا مشاهده می‌شود. 

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: آسمان استان صاف گاهی کمی ابری بعضاً همراه با غبار، توأم با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول درباره وضع هوای استان تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف همراه با غبار محلی جهت باد، جنوب غربی تا جنوب شرقی خواهد بود. 

شفی‌خدایی با اشاره به شرایط نقشه‌های فشاری درباره بادهای خوزستان گفت: سرعت باد 15 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود. 

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان درباره هوای شهر اهواز تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 50 و حداقل به 32 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین