کد خبر: ۱۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷

محسن هاشمی: پس از نمازجمعه پدرم، اقداماتی که قرار بود علیه زندانیان سیاسی صورت بگیرد، لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اعتماد در مصاحبه​ای با محسن هاشمی به مناسبت سالگرد آخرین نمازجمعه آیت‌الله هاشمی نوشت: 

*نماز جمعه تیر سال 88 تاریخی شد و به نظر من شبیه خطبه‌های نخستین نماز جمعه‌هایی بود که اوایل انقلاب توسط آیت‌الله طالقانی ایراد می‌شد. همه اقشار در آن نماز جمعه شرکت کردند. هم اصلاح‌طلبان و هم اصول‌گرایان و هم رادیکال‌های دو طرف در این نماز جمعه شرکت کردند.

* با توجه به سوابق آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دوران مشکلات برای ایجاد وحدت و آرامش در کشور؛ همه آمده بودند تا مواضع ایشان را بشنوند و البته هرکسی فراخور احوال خود دوست داشت سخنان ایشان را گوش دهد و آرامش پیدا کند...آیت‌الله هاشمی سعی داشت تا دوباره وحدت را به جامعه برگرداند. به همین دلیل در خطبه‌های نماز جمعه آن روز ابتدا توضیحی درباره امام(ره) و اهمیت مردم داد و سپس یک‌سری راه‌حل برای برون‌رفت از شرایط ارایه کرد.

*توقع آیت‌الله هاشمی این بود که به پیشنهادات و راه‌حل‌های ایشان عمل شود. به نظر من می‌توان گفت اندکی هم به توصیه‌های او عمل شد یعنی به صورت ضعیفی راه‌حل‌های ایشان مورد استفاده قرار گرفت و اقدام شد... برای مثال فضا کمی تلطیف شد، پرونده‌ کهریزک باز شد، اقداماتی که قرار بود علیه زندانیان سیاسی صورت بگیرد، لغو شد. البته این اقدامات مورد رضایت آیت‌الله هاشمی نبود چرا که به توصیه‌ها و راه‌حل‌های ایشان کاملا عمل نشده است و از این بابت رضایتمندی ندارند.

*سیاستمداران برای اهداف خود مجبورند حرکاتی انجام دهند و برای آن حرکات هم یا بها و هزینه می‌دهند یا پاداش می‌گیرند. رفتار و حرکات سیاستمداران بر پایه اعتقاداتشان است و باید به اعتقاداتشان عمل کنند. آقای هاشمی این وظیفه را به خوبی شناخته و به آن عمل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین