کد خبر: ۱۳۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۰
سخنگوی هیات مدیره خانه‌سینما:

برخوردها با اصحاب هنر، فقط هزینه‌‌ایست برای حوزه‌ی فرهنگ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرهاد توحیدی، پیگیری صنفی حمایت از هنرمندان در ماجرای احضار برخی هنرمندان سینمارا از وظایف خانه‌سینما برشمرد و گفت: ما قطعا به عنوان خانه‌سینما موظف هستیم که به لحاظ صنفی؛ حقوق اعضای خانه را پیگیری کنیم.

فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره خانه‌سینما) با اعلام اینکه پیگیری حقوق سینماگران از وظایف خانه‌سینماست، گفت: از سال گذشته که بحث احضار و دستگیری بعضی از هنرمندان پیش آمد، ما ضمن آنکه اعتراض خود را به مراجع قانونی اعلام کردیم، پیگیری‌های خود را نیز برای دفاع از هنرمندان انجام دادیم. هدف ما هم در این پیگیری‌ها این بود که تا آنجا که به اجرای قوانین کشور و بحث حقوق شهروندی مربوط می‌شود، اگر دستگیری و احضاری صورت می‌گیرد، مشخص باشد که این اقدام براساس چه موارد قانونی بوده است.

وی با اشاره به احضار برخی هنرمندان و سینماگران گفت: مشکل این سینماگران را پیگیری کردیم اما هنوز به جواب روشنی درباره نوع اتهامات و نحوه و دلایل دستگیری نرسیدیم و جواب قانع کننده‌ای نیز دریافت نکردیم.

وی در بخشی از مصاحبه‌ی خود تاکید کرد: این برخوردها با اصحاب هنر و سینماگران جز آنکه هزینه‌های زیادی را برای حوزه‌ی فرهنگ درپی داشته باشد، سودی ندارد و ما قطعا به‌عنوان خانه‌سینما موظف هستیم که به لحاظ صنفی حقوق اعضای خانه را پیگیری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین