کد خبر: ۱۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰

آیت‌‏الله جوادی آملی: مکتب ایرانی در کودتای ۲۸ مرداد فداکاری‌ نکرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‏‌الله عبدالله جوادی آملی تأکید کرد: کشور مادامی که قرآن و عترت و حسین بن علی (ع) را دارد، از هر خطری محفوظ است. 

آیت‏الله عبدالله جوادی آملی در درس اخلاق خود در مسجد احمدآباد دماوند اظهار داشت: این همه شهید و جانباز نه برای جمهوری ایرانی است و نه برای مکتب ایرانی است، این‌ها فقط برای جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در جنگ جهانی اول و دوم و کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ هم همین ایران بود و این فداکاری‌ها نبود، ایران وطن ماست و برای حفظ آن تا مرز جان هم باید وطن را حفظ کنیم اما آنچه به ما می‌گوید از وطن حمایت کن، دین است وگرنه در تمام این صحنه‌ها جمهوری ایرانی و مکتب ایرانی کاری نکرده است.

معظم له با اشاره به کودتای ننگین ۲۸ مرداد افزود: در پی این کودتا، در روز روشن شیر نفت را به طرف انگلیس و آمریکا و گاز را به طرف روسیه باز و ما را ژاندارم منطقه کردند، همین ایران بود اما وقتی سخن از حسین بن علی علیه‌السلام، قرآن، عترت و دین شد و صدا از مسجد و حسینیه برخاست همه این عزیزان آمدند، جنگ ده ساله شامل دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی را همین سپاه و فرزندان این مملکت حفظ کردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: هنوز سال ۵۷ نگذشته بود که در گنبد آشوب و جنگ داخلی شد، آشوب‌گران خیال کردند وقتی آمریکا رفت باید شوروی بیاید، پس از گنبد در کردستان، سپس خلق مسلمان و خلق عرب و انفجار‌ها و... به وجود آمد، مردم این‌ها را تحمل کردند و این‌‌ همان تأسی است و باید آن را حفظ کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این کشور مادامی که قرآن و عترت و حسین بن علی علیه‌السلام را دارد، از هر خطری محفوظ است و باید رابطه خود را با دین، مسجد، خدا، حسین بن علی و حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف حفظ کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین