کد خبر: ۱۳۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹

دو عقب‌نشینی بزرگ بشار اسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع خبری اعلام كردند كه بشار اسد بزودی در اقدامی به دور از انتظارها، با اعلام لغو فوری قانون حاكمیت حزب بعث، برای انتخابات ریاست‌جمهوری فراخوان می‌دهد و موعد تعیین می‌كند.

روزنامه الدیار لبنان گزارش كرد كه بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه بزودی از تلویزیون سوریه، برای مردم كشورش سخنرانی می‌كند.

الدیار با بیان اینكه این سخنرانی تا 10 روز آینده و تا قبل از پایان ماه جاری (میلادی) صورت خواهد گرفت، نوشت كه اسد اخباری مهم برای مردم دارد كه به تصور بسیاری‌ها هم نمی‌رسد كه نظام سوریه به آن اقدام كند كه شامل موارد ذیل است:

1- لغو فوری ماده 8 قانون اساسی كه این ماده حاكمیت و قدرت در سوریه را انحصارا در اختیار حزب بعث (حزب حاكم) قرار می‌دهد كه بر اساس آن حزب بعث 42 سال است كه حاكمیت در سوریه را در دست خود گرفته است و شاید این امر، یكی از عوامل اصلی شعله‌ور شدن اتفاقات در سوریه باشد.

2- دعوت بشار اسد به برگزاری انتخابات ریاست‌‌جمهوری و تعیین موعد برگزاری آن. این در حالی است كه بشار اسد در شهرهای بزرگ سوریه از جمله دمشق و حلب محبوبیت بالایی دارد تا جایی كه تظاهراتی در این دو شهر علیه اسد برگزار نشد و برخی طرف‌ها مردم این شهر را سرزنش كنند. این محبوبیت سبب می‌شود كه مردم سوریه با اكثریت آراء بشار اسد را رئیس‌جمهور خود انتخاب كنند.

الدیار افزود: ناظران سیاسی اعلام كردند كه بشار اسد جزئیات مسائل جاری و چگونگی پرداختن به مسائل قدرت را با صراحت در سخنان خود كه تا قبل از پایان ماه جاری [میلادی] ایراد خواهد شد، بیان می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین