کد خبر: ۱۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۶
نکونام، رییس کمیسیون اصل ۹۰:

گردش مالی قاچاق مواد مخدر سالانه ۱۵ میلیارد دلار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی راه طولانی در پیش است، گردش مالی سالانه قاچاق مواد مخدر را ۱۵ میلیارد دلار عنوان کرد.

محمد ابراهیم نکونام در همایش بررسی اقدامات و دستاوردهای ایران در اجرای قانون مبارزه با پولشویی گفت: مالکیت در اسلام محترم است، اما اگر منشاء خلاف شرع و سنت داشته باشد، آن را درست نمی‌دانیم و به همین دلیل براساس قانون حکومت وظیفه دارد کلیه اموالی که متعلق به مردم است را از دست متجاوزان و سوءاستفاده کنندگان و همچین اموال ناشی از ارتشاء و اختلاس و رباخواری را پس گرفته و به بیت‌المال بازگرداند.

وی گفت: عمده ورود پول‌های نامشروع از ناحیه مواد مخدر است که باعث گسترش تروریسم و به نابودی کشیده شدن انسان‌ها می‌شود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گردش مالی قاچاق موادمخدر را بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: به دلیل قوانین مبارزه با پولشویی، سود این فعالیت وارد سیستم بانک نمی‌شود و در سرمایه‌گذاری‌های جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود.

به گفته وی، سود تولید مواد مخدر در افغانستان بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر افزایش یافته که صرف سرمایه‌گذاری در اروپا می‌شود.

او خاطرنشان کرد: برخی کشورهایی در زمینه مبارزه با پولشویی با ایران سیاسی برخورد می‌کنند، اما خود آن‌ها مقصران جدی در این باره هستند.

وی تاکید کرد: کشور ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پول‌های ناشی از آن پیشروست، اما تا مفاسد اقتصادی از بین برود راه طولانی در پیش داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین