کد خبر: ۱۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰

عکس/ سر واقعی یک انسان در موزه سعدآباد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یكی از آثار شگفت‌انگیز موجود در موزه برادران امیدوار واقع در مجموعه سعدآباد، سر واقعی یک انسان است.

مسئول موزه برادران امیدوار با اشاره به این اثر شگفت‌انگیز، گفت: این سر كوچک‌شده انسان توسط قبیله جیبارو كه یكی از وحشی‏ترین قبیله‏های آمازون در اكوادور آمریكای جنوبی است در جنگ‏های قبیله‏ای، شكار و با روش‏های خاص كوچک می‏شود. این قبیله بعد از حمله به قبیله‏های دیگر و پیروز شدن٬ زنان آن قبیله را به اسارت گرفته و مردان باقی مانده را با خود به قبیله می‏بردند ابتدا جشنی برگزار كرده و آتشی عظیم درست می‏كردند و بعد با خوردن مخمرها شروع به بردیدن سرها می‏كردند.

او با تشریح ماجرای شكار سر انسان در این قبیله به نقل از برادران امیدوار ادامه داد: جنگجویان قبیله جیبارو پس از جدا كردن سر مردان قبیله دشمن، از فرق تا پشت گردن را شكافته و داخل سر را خالی می‏كردند یعنی جمجمه و دندان‏ها٬ سپس استخوان بینی و چشم‏ها را با ظرافت در می‏آوردند و لب‏ها را می‏دوختند كه به ارواح خبیثه اسرار قبیله را نگویند و بعد پشت سر را می‏دوختند و این پوست سر را به مدت سه روز داخل محلول گیاهی خاصی می‏گذاشتند و بعد از سه روز آن را در آورده و داخل آن را یک مشت شن گرم می‏ریختند و بلافاصله آن پوست (سر) كوچک می‏شد و بعد آن را دودی می‏كردند تا ماندگاری آن بیش‌تر شود.

گفتنی است قبیله جیبارو سرهای شكار شده را به عنوان نماد قدرت می‏دانستند و به گردن‏هایشان آویزان و یا به چادرهایشان می‏آویختند.

یادآور می‏شود آثار موجود در موزه برادران امیدوار در بخش شمال غربی مجموعه سعدآباد واقع شده كه از دستاوردهای سفر 10 ساله نخستین جهانگردان ایرانی عیسی و عبدا... امیدوار به دور دنیا تشكیل شده است. {$old_album_131198}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین