کد خبر: ۱۳۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

گفت‌وگوی ناصر تقوایی درباره همسر بازداشت شده‌اش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناصر تقوایی، کارگردان مطرح سینمای ایران که بیش از 20 روز است درگیر بازداشت همسرش، به دلیل بازی در فیلم «تهران من، حراج» است، به شرق می‌گوید: «قرار شده اطلاعات بیشتر از اعضای اصلی ساخت این فیلم یعنی تهیه‌کننده و کارگردان دریافت شود، اما آنها هرکدام در کشوری زندگی می‌کنند.»

این کارگردان سینما تاکید می‌کند: «من پیش آقای شمقدری هم رفته‌ام. ایشان در ابتدا تصور می‌کرد که فیلم مجوز ندارد، اما بعد مجوز آن پیدا شد که متعلق به سال 1387 است. این فیلم در زمستان آن سال ساخته شد. گراناز موسوی، کارگردان این فیلم قراردادهای آن را با یک شرکت ایرانی برای من فرستاده است. فیلم‌بردار و بازیگر دیگر فیلم با ویزای کار از استرالیا به ایران آمدند و با مجوز خانه اجاره کرده بودند و با سینه موبیل تمام صحنه‌ها در تهران فیلم‌برداری شده است.»

تقوایی، کارگردان نامدار سینمای ایران که خاطره فیلم‌های او همچون «ناخدا خورشید» در یاد‌ها مانده است، با اشاره به 10سال فیلم نساختن خود می‌گوید: «یک بازیگر باید کاری که کارگردان از او می‌خواهد را انجام دهد در این صورت باید از این حرفه خداحافظی کند.»

یکی دیگر از نکته‌های که تقوایی می‌گوید این است که «این یک فیلم سینمایی نیست تنها یک فیلم 60 دقیقه‌ای بوده که برای پایان‌نامه ساخته شده است.»

تابه‌حال بارها شده که سینماگران به دادگاه رفت‌وآمد داشته‌اند از نمونه‌های آن می‌توان به بازداشت تهمینه میلانی برای فیلم «نیمه‌پنهان» و دادگاهی شدن مسعود کیمیایی برای فیلم «سربازهای جمعه» اشاره کرد.

پیگیری خبرنگار شرق برای گفت‌وگو با جواد شمقدری به نتیجه نرسید و مدیرکل نظارت و ارزشیابی علیرضا سجادپور بر این نکته تاکید کرد که این فیلم مجوز ندارد اما همچنان این سوال مطرح است که آیا این شیوه برخورد راه‌حل درستی است؟

«مرضیه وفامهر» مستندساز و بازیگر سینمای ایران در دادسرا حاضر شد و حکم بازداشتش برای انجام تحقیقات میدانی به مدت یک‌ماه تمدید شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
38
11
مگر قراراست همیشه بقیه مردم سختی ببینندو هنرمندان که به خاطر توجه مردم مشهور می شوند بی وقیدو بند باشند و چون هنرمند هستند کسی با آنها کاری نداشته باشد درحالیکه پایه های فساد از روش زندگی هنرمندان شروع می شود روش خوبی است .باید در مقابل اعمالشام پاسخ گو باشند.
تبسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
35
10
یعنی چه که این شیوه برخورد کار درستیست!!؟؟
آیا اهانت به اعتقادات و ارزشهای یک ملت کار درستیست؟
چرا به بی اخلاقی ها و دروغهای آشکار این فیلم اشاره نمیکنید؟
چرا در قاموس شما، هنرمندان هرگونه حقی دارند اما هیچگونه تکلیفی ندارند!؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین