کد خبر: ۱۳۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴

بیشترین صدمات ورزشی به کجای بدن وارد می‏شود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس انجمن پزشکی ورزشی ایران با بیان اینکه حدود 40 درصد صدمات ورزشی به ناحیه صورت وارد می‌شود، عنوان کرد: شایع‌ترین عضو آسیب‌دیده در صورت، بینی است.

دکتر داوود رضا شفاعت در مراسم افتتاحیه دومین کنگره‌ سراسری پزشکی ورزشی ایران اظهارکرد: اندام بینی به علت نقش محافظتی که دارد و از وارد آمدن ضربه به چشم جلوگیری می‌کند، به طور معمول آسیب بیشتری می‌بیند.

وی اضافه کرد: بسیاری از آسیب‌های ورزشی در ناحیه‌ صورت، سر و گردن اتفاق می‌افتد که از این میان بیشترین آسیب در ناحیه سر مربوط به آسیب‌های داخل جمجمه، آسیب‌های خارج از جمجمه‌ای و گوش است. از آسیب‌های ورزشی در گوش اصطلاح گوش گل‌کلمی یا همان شکستن غضروف لاله گوش در میان کشتی‌گیران شایع است و به علت ضربه و کشش زیاد ایجاد شده و ناشی از خونریزی زیر غضروف گوشت است.

شفاعت در ادامه آسیب‌های ورزشی در گوش داخلی را بسیار نادر و خطرناک خواند و اظهارکرد: این آسیب‌ها اغلب به علت اختلاف فشار در ورزش‌های آبی یا کوهنوردی مشاهده می‌شود.

رییس انجمن پزشکی ورزشی ایران آموزش مناسب و علمی را رکن اصلی اقدامات پزشکی دانست و گفت: برخورداری از توان علمی مطلوب پزشکان ورزشی موجب کاهش صدمات ورزشی است ضمن آن که پیشگیری از آسیب‌ها را نباید فراموش کرد. استفاده از وسائل و تجهیزات استاندارد می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث و صدمات ناشی از ورزش مفید و فایده واقع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین