کد خبر: ۱۳۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲

وزير آموزش‌وپرورش: حق‌التدريسی معترض نداريم!

کتب درسى دانش‌آموزان تغيير می‌كنند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر آموزش و پرورش، گفت: کتاب‌های جدید درسی مطابق با تحول بنیادین تدوین می‌شود و سعی بر این است شرایط مناسبی برای تفکر و اندیشه دانش‌آموز ایجاد شده تا دانش‌آموز بتواند هم برای جامعه و هم برای خود مفید بوده و درجاتی از حیات طیبه را طی کرده باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: کتاب‌های درسی در راستای ایجاد خلاقیت، نوآوری، تفکر، اندیشه دانش آموزان تغییر می‌یابد.

وی درباره رویکرد این وزارتخانه در تدوین کتاب‌های درسی اظهارکرد: امسال کتاب‌های سال اول ابتدایی تغییر کرده و چاپ جدید دارد و در تدوین آنها بحث خلاقیت، نوآوری، تفکر و اندیشه دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

حاجی بابایی افزود: کتاب‌های جدید درسی مطابق با تحول بنیادین تدوین می‌شود و سعی بر این است شرایط مناسبی برای تفکر و اندیشه دانش‌آموز ایجاد شده تا دانش‌آموز بتواند به عنوان فردی که وارد جامعه می‌شود، هم برای جامعه و هم برای خود مفید بوده و درجاتی از حیات طیبه را طی کرده باشد.

تعیین وضعیت تمام معلمان حق‌التدریس

وی در ادامه درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: یکی از مشکلات این است که به هر کسی عنوان حق‌التدریس می‌دهند و ما اصلا حق‌التدریسی که اعتراض داشته باشد، نداریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وضعیت همه حق‌التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی هم مشخص است. تعدادی از این افراد به صورت شرکت خدمانی بودند که در آزمون شرکت کردند و شرط قبولی در این آزمون از نمره بیست، 12 بود؛ یعنی از 100 نمره کسی که 60 نمره کسب کند، قبول می‌شود اما دیدیم که تعداد کمتری قبول شدند و این نمره را به 10 تبدیل کردیم.

حاجی‌بابایی افزود: افرادی که نمره زیر 10 گرفتند، پذیرفته نشدند و معترضان هم بیشتر کسانی هستند که زیر 10 نمره گرفتند و یا از 140 سوال کمتر از 70 سوال جواب دادندبه عنوان مثال فردی که 69 سوال را جواب داده باشد، 50 درصد نمره را بدست نیاورده و به طور طبیعی پذیرفته نشده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی خاطرنشان کرد: البته تلاش و کوشش این افراد قابل تقدیر است اما باید قانون رعایت شود؛ این آزمون استخدامی تکلیفی بود که انجام پذیرفت و ما برای افرادی که قبول نشدند، ناراحت هستیم اما واقعا چاره‌ای هم به جز این نداریم و اگر راهی وجود داشته باشد، آمادگی لازم را برای کمک داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین