کد خبر: ۱۳۳۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷

واکنش جوانفکر به اظهارات منصور ارضی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنان اخیر منصور ارضی از مداحان اهل بیت مبنی بر اینکه «مشایی را بکشید من پولش را می‌دهم» آنقدر برای دولت غیرمنتظره بوده که هنوز نتوانسته است به آن واکنش نشان دهد. سه روز از طرح تهدید به مرگ اسفندیار رحیم‌مشایی و دیگر انتقادات صریح ارضی از دولت سپری می‌شود اما هنوز دولت واکنشی به این امر نشان نداده است. 
 
به گزارش آفتاب، در این خصوص روزنامه اعتماد گفت‌و‌گویی با علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهوری انجام داده است که در ادامه می‌خوانید. 

***
آقای منصور ارضی اخیرا در سخنانی خواستار برخورد با اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهور شده‌اند و به صراحت اعلام کرده‌اند که «هر کس مشایی را بکشد پول دیه مشایی را خودش خواهد پرداخت»، اما با وجود گذشت دو روز از این ادعا هنوز دولت واکنشی به این امر نشان نداده است، علت سکوت دولت چیست؟

واکنش به این سخنان و این ادعاها وظیفه دولت نیست بلکه باید دادستان تهران به آن رسیدگی کند. این وظیفه دادستانی است که به این دست امور رسیدگی کند نه ریاست‌جمهوری.

آقای دادستان تهران یک روز پس از طرح این ادعا از سوی منصور ارضی اعلام کرد که آقای مشایی می‌تواند از این مداح شکایت کند، آیا دولت این میزان ورود دادستانی را کافی می‌داند؟

دولت معتقد است که دادستان تهران نماینده مدعی‌العموم است و باید رسیدگی کند و وقتی به صورت شایسته و درست واکنش نشان ندهد و وارد میدان نشود، یعنی اینکه به کسانی که بنای تهدید مسوولان را نهاده‌اند چراغ سبز نشان داده است تا امور خلاف قانون‌شان را پیگیری کنند.

با این اوصاف واکنش دولت به این چراغ سبز همچنان سکوت خواهد بود؟

ببینید دولت در این ماجرا باید منتظر واکنش دستگاه قضا باشد، چرا که با طرح اظهارات آقای ارضی و تهدید مسئولان به قتل، قطعا احساسات مردم جریحه‌دار شده است پس فعلاً باید منتظر واکنش دادستان تهران به عنوان نماینده مدعی‌العموم به این قضایا باشیم.

با توجه به سخنان شما و اینکه دادستان تهران تنها راه را شکایت و اعلام جرم از سوی آقای مشایی دانسته و واکنش بیشتری به عنوان نماینده مدعی‌العموم نشان نداده است، به نظر می‌رسد عدم وعده دستگاه قضا برای برخورد با این ماجرا سبب گلایه‌مندی دولت از قوه قضاییه شده است و دولت فعلا ترجیح می‌دهد نظاره‌گر باشد، اینطور نیست؟

به عقیده بنده بی‌تفاوتی آقای دادستان به این روش بنا نهاده شده ناپسند است و باید هر چه سریع‌تر به عنوان وکیل مدافع مدعی‌العموم دست به اقدام بزند.

پس نقش دولت در رسیدگی به این دست امور چه می‌شود؟

بنده از شما سوال می‌کنم که آیا معتقد هستید با تهدید مسئولان به مرگ احساسات مردم جریحه‌دار می‌شود یا نه؟ اگر قبول دارید که در این میان احساسات مردم جریحه‌دار شده پس شما هم باید خواهان ورود دستگاه قضا باشید نه دولت.

چندی پیش رییس‌جمهور اعلام کرده بود، کابینه خط قرمزش است و هرگونه دست‌اندازی به آن با واکنش دولت روبرو خواهد شد. آیا تهدید مشایی، رییس دفتر احمدی‌نژاد به مرگ نادیده گرفتن خط قرمز رییس‌جمهور نیست؟

دولت قطعاً توسط معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری از دستگاه قضا در مورد کوتاهی دادستان سوال خواهد کرد.

پس دفاع دولت از مشایی به عنوان یک دولتمرد که نزدیک‌ترین شخص به احمدی‌نژاد است چه می‌شود؟

دولت تنها می‌تواند طرح شکایت کند و خواهان رسیدگی دستگاه قضا شود اما متاسفانه سابقه نشان داده که نتیجه مطلوبی هم در پی نخواهد داشت. شما بگویید شکایات ریاست‌جمهوری در موارد متعدد تاکنون چه نتیجه‌یی داشته که این بار داشته باشد؟

با این اوصاف می‌توان از سخنان‌تان چنین برداشت کرد که دولت می‌خواهد از کنار این تهدید که می‌تواند مقدمه‌یی برای تهدیدهای بیشتر و بعضًا بزرگ‌تر باشد، بگذرد؟

دولت از شکایتش نمی‌گذرد و اصرار دارد که دادستانی به وظیفه‌اش عمل کند چراکه اگر دادستانی در برابر تهدید یک مسئول به مرگ سکوت کند و شخص تهدیدکننده را آزاد بگذارد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. دولت قطعا حق خود را در این قضیه مطالبه می‌کند اما سکوت دستگاه قضا یعنی میدان دادن به هرج و مرج‌هایی که هر روز دارد رونق پیدا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
شما هم بدتون هم نمياد هرجوري كه شده يه دولت ودستگاه قضا رو به جون هم بندازيدا واقعا احسن برشما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین