کد خبر: ۱۳۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
ادامه افزایش تلفات توفان آیرین در آمریکا

حداقل ۳۷ نفر در اثر توفان آیرن در آمریکا کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: توفان استوایی آیرین تاکنون باعث مرگ ۳۷ نفر در آمریکا شده است و مقام‌ها اخطار می‌دهند که سیل می‌تواند تا سه روز دیگر در شمال شرقی این کشور ادامه یابد. 

با ورود آیرین به بخش شرقی کانادا، هم اکنون عملیات پاکسازی در بخش‌هایی از آمریکا شروع شده است.

بخش شمال شرقی آمریکا با سیل‌های کم‌سابقه روبروست و پنج میلیون خانه در این کشور قطعی برق را تجربه می‌کنند. 

در نیویورک که از فاجعه جان به در برد، شبکه حمل و نقل عمومی روز دوشنبه بار دیگر به راه افتاد. 

ایالت کوچک ورمانت با خسارات ناشی از بدترین سیل در یک قرن گذشته دست و پنجه نرم می‌کند، سیلی که باعث تخریب پل‌ها و زیر آب رفتن شهر برتلبورو (Brattleboro) شد. 

صدها نفر از مردم مونتپلایر، مرکز این ایالت، دستور تخلیه گرفته‌اند چرا که با دو سیل مواجهند. اولی در اثر آیرین و دیگری در صورتی که شرکت آب تصمیم بگیرد آب سد محلی "مارشال" را برای نجات سد رها کند. 

در شهر ویلمینگتون آب رود محلی بالا آمد و زنی را برد. 

مقام‌ها از مردم خواسته‌اند از سفر در سطح ایالت خودداری کنند و هشدار داده‌اند که جاده‌ها ممکن است آسیب دیده باشد. 

ساختمان‌های دولت ایالتی، مدارس و دانشگاه‌ها روز دوشنبه بسته شد.
مقام‌ها می‌گویند که این توفان بدترین فاجعه طبیعی از زمان سیل‌های هولناک ۱۹۲۷ است. 

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اخطار داده است که تاثیر توفان تا مدتی احساس خواهد شد و عملیات بازسازی و پاکسازی در طول سواحل شرقی این کشور تا هفته‌ها ادامه خواهد داشت. 

ساکنان نیوجرسی تا ورمانت بیشترین آسیب را از توفان آیرین دیده‌اند. بیش از سه میلیون نفر در نیوجرسی، کانتیکات و نیویورک بدون برق مانده‌اند. 

دانیل مالوی فرماندار کانتیکات روز دوشنبه گفت که در تاریخ این ایالت هیچ‌گاه بی‌برقی به اندازه حالا گسترده نبوده است. 

به گفته او در بسیاری نواحی برق تا پایان هفته وصل نخواهد شد. 

بنابه گزارش‌ها حداقل ۳۷ نفر در اثر این توفان کشته شدند. سقوط درختان، امواج اقیانوس، افتادن خطوط برق و سیل های شدید از عوامل تلفات بود. 

سازمان موسوم به "فدراسیون مصرف کنندگان آمریکا" تخمین می‌زند که پرداخت بیمه به خسارت‌دیدگان متجاوز از ۷ میلیارد دلار خواهد بود. 

با این حال این فقط کسری از خسارات ناشی از توفان کاتریناست که در سال ۲۰۰۵ به چند ایالت جنوبی در حاشیه خلیج مکزیک آسیب زد. 

در جریان توفان بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اهالی نواحی پست نیویورک مجبور به تخلیه خانه‌ها شده بودند که اکنون می توانند بازگردند. 

شبکه حمل و نقل هوایی آمریکا روز دوشنبه پس از یک رشته لغو پروازها در پایان هفته به تدریج بازگشت به حالت عادی را شروع کرد. به نوشته Flightaware.com بیش از ۱۴۰۰ پرواز روز دوشنبه لغو شد درحالی که این رقم در روز یکشنبه نزدیک به هشت هزار پرواز بود. 

آقای اوباما روز یکشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی که در کاخ سفید انجام شد گفت: "آمریکائی‌های زیادی همچنان در خطر بی‌برقی و سیل هستند که این خطر ممکن است در روزهای آینده با بالا آمدن آب رودخانه‌ها بیشتر شود." 

او از مردمی که در مناطق آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند خواست که هشدارهای مقام‌های محلی و ایالتی را جدی بگیرند. 

بورلی پوردو، فرماندار ایالت کارولینای شمالی، گفته است که دسترسی به برخی مناطق توفان زده همچنان ممکن نیست. کارولینای شمالی اولین ایالتی بود که آیرین از طریق آن وارد خاک آمریکا شد. 

آیرین هفته پیش که وارد منطقه کارائیب شد، توفانی (هاریکین) با شدت ۳ درجه‌بندی شد. در آن زمان سرعت بادهایش ۱۹۲ کیلومتر در ساعت برآورد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین