کد خبر: ۱۳۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

جوانفکر در جلسه دیروز دادگاه حاضر نشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهوری و مدیرعامل ایرنا در دادگاه انقلاب تهران حاضر نشد. مدعی العموم از علی اکبر جوانفکر شکایت کرده بود و مشاور رئیس‌جمهوری در امور مطبوعاتی، قرار بود دیروز ساعت 10 صبح در مقابل رئیس شعبه 15 دادگاه حاضر می‌شود تا درباره توهین به مقامات قضایی، پاسخ دهد.

علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به اتهام توهین به صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه و مصباح یزدی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، باید توسط قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه می‌شد. این قاضی، رسیدگی به پرونده‌های حساس امنیتی مانند جاسوسان وابسته به اسرائیل و آمریکا را بر عهده داشته است.

امروز ایسنا گزارش داد علی‌اکبر جوانفکر که با شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران به شعبه 15 دادگاه انقلاب احضار شده بود در این جلسه حضور نیافت.

وکیل این متهم دولتی، در جلسه حاضر شد. به نوشته ایسنا دلیل حضور نیافتن موکل وی ظاهراً اعتراض به تشکیل دادگاه بدون هیات‌منصفه بوده است. جوانفکر متهم است که در روزنامه‌ی‌ تحت سرپرستی‌اش به آیت‌الله آملی‌لاریجانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی توهین شده و رسیدگی به جرم توهین، بنا به صلاحدید دادگاه می‌تواند به صورت غیرعلنی صورت گیرد، ولی حقوق داناان درباره تشریفات قانونی رسیدگی به توهینی که در مطبوعات رخ داده، اختلاف دارند.

این متهم، در روزنامه "ایران"، روزنامه رسمی دولت، در اواخر اردیبهشت ماه در یک ویژه‌نامه چهار صفحه‌ای اقدام به انتشار اظهارات افراد و شخصیت‌های مختلف درباره نسبت‌های داده شده به دولت مانند رمالی و جادوگری کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، شکایت دادستان تهران از مشاور رییس‌جمهوری ابتدا در بازپرسی شعبه‌ نهم دادسرای فرهنگ و رسانه مورد رسیدگی قرار گرفت و بازپرس اتهامات را وارد ندانست اما دادستان تهران پرونده اتهامی را جهت رسیدگی مستقیما به دادگاه انقلاب فرستاده است.

مطابق اصل 168 قانون اساسی و برخی از مواد قانون مطبوعات، رسیدگی به جرایم مطبوعاتی حتی اگر در دادگاه انقلاب انجام شود، باید با حضور هیات منصفه و به صورت علنی باشد. هیات منصفه جدید مطبوعات، هفته گذشته، حکم انتصاب دریافت کردند و اسداله عسگراولادی به ریاست این هیات انتخاب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین