کد خبر: ۱۳۹۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵

درآمد هر ایرانی در سال چه‌قدر است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مرکز آمار ایران گفت: درآمد سالانه هر ایرانی به طور میانگین ۴ هزار و ۴۰۰ دلار است.

عادل آذر با بیان اینکه سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ عصر امروز به پایان می‌رسد اظهار داشت: نتایج اولیه این سرشماری در نیمه اول آذر ماه و نتایج نهایی آن در اواخر و یا اوایل خرداد ماه اعلام می‌شود.

وی در ادامه سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ را یکی از موفق‌ترین سرشماری‌های انجام گرفته تا کنون اعلام کرد و بیان داشت: ۵ ساله بودن این سرشماری بعد از سرشماری سال ۸۵ و همچنین برنامه ریزی منطقه‌ای و ملی از ویژگی‌های سر شماری امسال بوده است.

آذر در خصوص در آمد سالانه هر ایرانی به طور میانگین گفت: درآمد سالانه هر ایرانی به طور میانگین ۴ هزار و ۴۰۰ دلار است.

وی ادامه داد:نرخ ناخالص داخلی در سال ۸۸ حدود ۶ درصد بوده است که در آینده نزدیک نرخ ناخالص داخلی سال ۸۹ نیز اعلام خواهد شد. 

این در حالی است که وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که در آمد هر ایرانی سالانه به طور میانگین ۱۲ هزار ۵۰۰ دلار است.

آمارهای متناقض در خصوص نرخ تورم، نرخ تولید ناخالص داخلی و همچنین نرخ خط فقر همیشه باعث سرگردانی و نابسامانی آماری در اقتصاد کشور به خصوص کارشناسان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
0
0
اگر ضرب در دلار 1800 تومان بشه یعنی هر ایرانی سالی حدود هشت میلیون تومان درآمد داره... ما که خانواده پنج نفره هستیم یعنی سالی 40 میلیون تومان باید درآمد داشته باشیم.. البته می دونم دولت خیلی از این پول رو برای بهداشت و آموزش و راه سازی و ... خرج می کنه...
اما آخه خوش انصاف چند در صد رو برمی داری؟ ما خانواده مون به اش سالی 10 میلیون هم نمی رسه.. سی میلیون سهم دولت؟ بابا انصاف تون رو خوش...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین