کد خبر: ۱۴۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
پنجمین شکست فضایی روس‌ها در سال ۲۰۱۱

ماهواره روس‌ها سقوط کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روس‌ها روز جمعه در برنامه فضایی خود با بدشانسی جدیدی مواجه شدند زیرا ماهواره ارتباطاتی آنها درست پس از پرتاب دچار نقص فنی شده و سقوط کرد. 

این شکست که جدیدترین نمونه از سری شکست‌های اخیر فعالیت‌های فضایی روسیه به شمار می‌رود، به دلیل بروز نقص فنی در راکت ماهواره بر رخ داده است. قرار بود راکت سایوز ۲ ماهواره ارتباطی نظامی "مِریدیان" را از پایگاه نظامی Plesetsk در شمال روسیه به فضا حمل کند. اما این راکت نتوانست به مدار زمین برسد و منجر به شکل گیری پنجمین شکست در ماموریت‌های فضایی روسیه در سال ۲۰۱۱ شد. 

"ولادیمیر پوپووین" - رئیس آژانس فضایی روسیه در راستای این شکست جدید اعلام کرد این بخش از صنعت فضایی دچار نوعی بحران شده که به نظر مشکل اصلی در موتور راکت‌ها است اما تصمیم‌گیری برای تعیین مشکل اصلی نیازمند بررسی‌های بیشتر است. 

بر اساس گزارش ریانووستی، پوپووین این سخنان را در کنفرانس خبری که پس از اتصال موفقیت آمیز اتصال کپسول سایوز به ایستگاه بین‌المللی فضایی برگزار شده بود، بیان کرد. 

راکت سایوز ۲ در نزدیکی شهر "توبولسک" در سیبری سقوط کرده است، این راکت نسخه ای ارتقا یافته از راکت تقویت کننده سایوز روسیه است. 

شکست‌های روسیه در سال ۲۰۱۱ 

بدشانسی‌های روسیه در سال ۲۰۱۱ از دومین ماه سال آغاز شد، زمانی که ماهواره نظامی Geo-Ik۲ نتوانست خود را به مدار زمین برساند. در ۱۸ آگوست راکتی دیگر به نام "پروتون" محموله ۳۰۰ میلیون دلاری خود را به مداری اشتباه انتقال داد. 

کمتر از یک هفته بعد نقص در موتوری سه‌مرحله‌ای پرتاب دیگری را با شکست مواجه کرد که این بار محموله روباتیک ملزومات ایستگاه فضایی بین المللی به جای رسیدن به ایستگاه فضایی و اتصال به آن در نقطه‌ای از سیبری سقوط کرده و خسارتی جدی به ناسا و آژانس فضایی روسیه وارد کرد. زیرا پس از این سقوط ناسا و آژانس فضایی روسیه دیگر ماموریت‌ها به سوی ایستگاه را متوقف ساختند. 

بر اساس گزارش اسپیس، هشتم نوامبر دردناکترین شکست روس‌ها در برنامه‌های فضایی شان را به همراه داشت و کاوشگر فوبوس گرانت این کشور به سوی قمر فوبوس سیاره مریخ به دلیل نقص فنی ارتباط با مرکز زمینی را از دست داد و در مدار زمین سرگردان شد. 

سقوط راکت سایوز ۲ نیز پنجمین شکستی است که روس‌ها در سال ۲۰۱۱ باید آن را تحمل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین