کد خبر: ۱۴۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

جاسوس آمریکایی به اعدام محکوم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر میرزایی حکمتی که چندی پیش به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا و عضویت در CIA بازداشت شده بود، به اعدام محکوم شد. 

شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، امیر میرزایی حکمتی را به در رابطه با همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) و همچنین تلاش برای متهم سازی ایران در تروریسم، محارب و مفسد فی الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد. 

امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد 1983 میلادی اهل ایران، مقیم آمریکا ایالت میشیگان است که چندی پیش به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی CIA علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بود. 

در دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، کیفرخواست متهم توسط آقای قطبی نماینده دادستان قرائت شد؛ این کیفرخواست بر اساس گزارشات مدیرکل حقوقی و قضایی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و اقاریر خود متهم تنظیم شده بود. در این کیفرخواست بر همکاری حکمتی با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی CIA علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید شده بود. 

به گزارش فارس، در این دادگاه پس از قرائت کیفرخواست، متهم خود را معرفی و سپس در برابر سؤالات قاضی صلواتی از خود دفاع کرد و ضمن اقرار به انگیزه خود برای نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سازمان جاسوسی سیا، اظهار داشت: من در این مأموریت فریب سازمان جاسوسی آمریکا را خوردم و هرچند با مأموریت نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به منبع خبری برای CIA وارد ایران شده بودم اما شخصا قصد ضربه زدن به ایران را نداشتم. چرا که قصدم این بود که در ایران زندگی کنم و به آمریکا برنگردم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین