کد خبر: ۱۴۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹

قطعا آقای احمدی نژاد به مجلس تشریف می آورند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موکلین ملت از پاسخ‌های نمایندگان دولت که در کمیسیون‌ها حضور یافته بودند قانع نشده‌اند و فردا قرار است این مساله را به صورت مکتوب به هیئت رییسه مجلس تقدیم کنند. 

طراحان سوال از رییس جمهور می‌خواهند با توجه به زمان محدودی که دارند تنها نصف سوالاتشان را در صحن علنی مجلس از رییس دولت بپرسند و باقی را به دیوان محاسبات ارجاع دهند. رضا حسینی نماینده شهر بابک و یکی از طراحان سوال، 11 روز خانه نشینی رئیس جمهور، نحوه عزل وزیر خارجه و عدم پرداخت اعتبارات مترو را از مباحثی عنوان کرده است که حتما در صحن علنی از رئیس قوه مجریه درباره آنها پرسیده خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس معتقد است که الان شرایط برای طرح سوال از رییس جمهور عادی است اما ممکن است برخی از نمایندگان در ارزیابی‌های خود به این نتیجه برسند شرایط مهیا نیست و امضا خود را پس بگیرند و برای بار سوم طرح سوال از احمدی‌نژاد متوقف شود.

موسی الرضا ثروتی در پاسخ به این پرسش که آیا این بار سوالات نمایندگان از رییس دولت مطرح و ایشان برای پاسخ گویی به مجلس خواند آمد، گفت: «قطعا ایشان به مجلس تشریف خواهند آورد و به سوالات پاسخ خواهند داد.»

ثروتی در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان تا‌کنون در طرح سوال از رییس جمهور ناکام بوده‌اند گفت: «ناکامی در کار نبوده است، نمایندگان گاهی با بررسی شرایط از ادامه طرح منصرف می‌شدند و امضاهایشان را پس می‌گرفتند و به هر حال اختیار با نمایندگان بوده است که بنا به ملاحظاتی با تاخیر اقدام کنند.»

وی در پاسخ به این پرسش که دقیقا چه سوالاتی در صحن علنی مجلس از رییس جمهور مطرح خواهد شد، گفت: «دقیقا نمی‌دانم که آیا سوالاتی کم شده است یا نه اما در آخرین جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد، قرار شد که همه سوالات مطرح شود و آقای رییس جمهور به سوالات پاسخ بدهند.»

نماینده مردم بجنورد در پاسخ به این پرسش که آیا این بار امکان دارد که نمایندگانی از امضا این طرح منصرف شده و این طرح ادامه نیابد، گفت: «این بستگی به شرایط دارد و نمایندگان هم موجودات متفکری هستند و اگر ببینند شرایط جامعه اقتضا نمی‌کند طرح سوال را متوقف بکنند و اگر ببینند شرایط مناسب است سولات را مطرح بکنند. در هر لحظه اختیار با نمایندگان است و مشکلی هم سر راه آنها وجود ندارد.»

به گزارش فرارو،ثروتی در پایان گفت: «بستگی به نمایندگان دارد که چه شرایطی برایشان اهمیت داشته باشد. البته الان شرایط عادی است و مشکلی خاصی وجود ندارد. نمی‌دانم و نمی‌شود قضاوت کرد که آیا امکان دارد بنا به ملاحظاتی که پیش بیاید این طرح ادامه یابد و یا نمایندگان منصرف شوند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین