کد خبر: ۱۴۵۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

تحلیل‌ میرتاج‌الدینی‌ درمورد سوال‌ از‌ رییس‌جمهور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا میر تاج الدینی با تاكید بر این كه اصل سئوال از رییس جمهور سیاسی است و با محوریت تعدادی از نمایندگان مخالف دولت و جریان اقلیت شكل گرفته است، افزود: تیم منتخب نمایندگان سئوال كننده از یك طیف هستند و اكثریت نمایندگان در جریان پاسخ های نمایندگان رییس جمهور قرارنگرفته اند. 

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره زمانبندی طرح سئوال از رییس جمهور مبنی بر این كه اعلام وصول قبل از انتخابات و حضور ایشان در صحن بعد از انتخابات باشد، گفت: این طراحی حكایت از انگیزه تبلیغاتی نمایندگان سئوال كننده دارد، چرا كه نمی خواهند پاسخ های محكم رییس جمهور پیش از انتخابات در صحن علنی مطرح شود.

محمدرضا میر تاج الدینی با تاكید بر این كه اصل سئوال از رییس جمهور سیاسی است و با محوریت تعدادی از نمایندگان مخالف دولت و جریان اقلیت شكل گرفته است، افزود: تیم منتخب نمایندگان سئوال كننده از یك طیف هستند و اكثریت نمایندگان در جریان پاسخ های نمایندگان رییس جمهور قرارنگرفته اند. 

وی با اشاره به این كه در جلسات كمیسیون ها به منظور بررسی سئوال از رییس جمهور تنها 4 - 3 نفر از سئوال كنندگان شركت می كردند ، ادامه داد: تصمیم گیری در باره قانع شدن یا نشدن هم از سوی تعداد محدودی صورت می گرفت و انصاف اقتضا می كرد كه پاسخ ها را می شنیدند و بعد اعلام می كردند قانع شده اند یا خیر.

میر تاج الدینی با بیان اینكه این نمایندگان از ابتدا تصمیم گرفته بودند كه قانع نشوند، افزود: در بسیاری موارد در كمیسیون ها شاهد بودیم كه پاسخ های محكم و مستدل از سوی نمایندگان رییس جمهور داده می شود اما چون تصمیم داشتند قانع نشوند اعلام می كردند كه قانع نشده اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین به برخی اشتباهات اساسی طراحان سئوال اشاره كرد و برای نمونه گفت: میزان نرخ رشد در یكی از سئوال ها یك درصد اعلام شده بود كه به آنها متذكر شدیم این اشتباه فاحشی است و آنها در متن اعلام وصول شده در صحن علنی این رقم را به5 / 4 درصد تغییر دادند.

میرتاج الدینی همچنین برخی موارد سئوال را خلاف قانون اساسی دانست و افزود: وقتی این ایرادات را با رییس كمیسیون اصل 90 در میان گذاشتیم ایشان تایید كردند كه اشكالاتی وجود دارد كه هیات رییسه باید پیش از اعلام وصول این موارد را اصلاح می كرد.

وی ادامه داد: برای نمونه سئوال نمایندگان باید درباره وظایف رییس جمهور باشد در حالی كه چند مورد از سئوال ها از جمله سئوال های پنجم ، هشتم و نهم خارج از وظایف رییس جمهور و درباره اظهارات یا اختیارات ایشان است.

به گزارش ایرنا،میرتاج الدینی در پایان تاكید كرد: در مورد زمان سئوال هیچ تفاهمی بین دولت و مجلس صورت نگرفته و رییس جمهور از هفته آینده هر موقع كه مجلس جلسه علنی برگزار كند آمادگی پاسخ به سئوالات نمایندگان را دارد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین