کد خبر: ۱۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸

پاسخ لاریجانی به استدلال‌های رییس‌جمهور درباره تلاطم ارزی

اقتصاد سالم با یک پیامک وضعش عوض نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتقادهای علی لاریجانی از اوضاع اقتصادی کشور این بار به تلویزیون و یک برنامه زنده کشیده شد. 

رییس مجلس دوشنبه شب گذشته می‌ه‌مان برنامه پارک ملت بود که به طور زنده از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت. او در بخش‌هایی از گفت‌وگوی خود در این برنامه به طور غیرمستقیم به اظهارات رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد درباره التهابات بازار ارز پاسخ داد و از مدیریت اقتصادی کشور انتقاد کرد.

لاریجانی تاکید کرد که مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل مدیریتی است و یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک پیامک وضعیتش عوض نمی‌شود. 

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد که فرار به جلو در همه شرایط بد نیست، ولی باید سر جای آن استفاده شود.

این پاسخ رییس مجلس به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد و شمس‌الدین حسینی است. احمدی‌نژاد در اولین واکنش خود نسبت به نوسانات بازار ارز و سکه اقدام برخی خبرگزاری‌ها که وی آن‌ها را وابسته به برخی نهاد‌ها می‌خواند در التهاب بازار موثر دانسته و گفته بود که «روز تعطیل و شهادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام، پیامک‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های عمومی به طور لحظه‌ای خبر می‌دادند که قیمت سکه و ارز فلان قدر شده است. متاسفانه خبرگزاری‌های وابسته به بعضی نهاد‌ها روز تعطیل دقیقه به دقیقه پیامک و خبر منتشر می‌کردند که خوشبختانه اکثریت ملت ایران آگاهانه با این جریان همکاری نکرد». پیش از او، حسینی هم گفته بود «یک جریان رسانه‌ای با استفاده از ارسال پیامک راه افتاده و می‌خواهد در بازار اختلال ایجاد کند.»

رییس مجلس که ید طولایی در انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت دارد این بار با حضور در برنامه «پارک ملت» به این مباحث پرداخت و با تاکید بر اینکه ورزیدگی ‌ما در حوزه اقتصاد کمتر است، افزود: مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل مدیریتی است، یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک پیامک وضعیتش عوض نمی‌شود.

زمانی که مجری خطاب به لاریجانی گفت که به هر حال این پیامک ممکن است روی جو روانی بازار تاثیرگذار باشد، رییس مجلس نیز گفت که با یک خبرگزاری کوچولو که نمی‌توان اوضاع اقتصادی را به هم ریخت.

وی همچنین تاکید کرد: ‌ آقایانی که بر سر کار می‌آیند، باید فکر اقتصادی داشته باشند. در حوزه اقتصاد ما به یک نظام دقیق نیاز داریم تا منویات نظام جمهوری اسلامی اجرا شود که در این زمینه یک مقدار مشکلات مدیریتی وجود دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد،لاریجانی با بیان اینکه مردم باید زندگی قابل پیش‌بینی داشته باشند، گفت: فرار به جلو در همه شرایط بد نیست، ولی باید سر جای آن استفاده شود.

نمی‌توانم با سوال از رییس‌جمهور مخالفت کنم

لاریجانی در پاسخ به یکی از سوالات مجری در خصوص طرح سوال از رییس جمهور نیز گفت: در این مورد من نمی‌توانم مخالفت کنم؛ چون آیین‌نامه چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد. من هم حساسیتی در نفی و اثبات این موضوع نداشته‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین