کد خبر: ۱۴۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱

احمدی‌نژاد تقاضای تمدید مهلت نکرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور و لزوم حضور احمدی‌نژاد در نیمه دوم اسفندماه در مجلس، گفت: تاکنون تقاضایی توسط دولت برای تمدید مهلت زمان حضور رئیس‌جمهور در مجلس ارائه نشده است.

امیدوار رضایی نماینده مردم مسجدسلیمان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره نحوه رسیدگی به لایحه بودجه 1391 کل‌کشور در پارلمان، اظهار داشت: در حال حاضر لایحه بودجه 91 تکثیر و بین نمایندگان توزیع شده است تا انشاءالله وکلای ملت بعد از مطالعه این لایحه، پیشنهاداتشان را ارائه دهند.

وی افزود: بعد از بررسی لایحه بودجه 91 در کمیسیون‌های تخصصی و ارائه گزارش آنها، کمیسیون تلفیق بودجه با حضور 23 نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و 24 نفر از کمیسیون‌های تخصصی مجلس، برای رسیدگی به این لایحه تشکیل می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه یادآور شد: اکثر کمیسیون‌های تخصصی، نمایندگان خود را برای عضویت در تلفیق بودجه 91 معرفی کردند اما جلسات تلفیق به دلیل انتخابات مجلس نهم، از 14 اسفندماه یعنی از زمان آغاز جلسات علنی پارلمان، شروع می‌شود.

امیدوار رضایی بر همین اساس متذکر شد: با توجه به ارائه با تأخیر لایحه بودجه 1391 کل‌کشور به مجلس توسط دولت، مجلس ناچار به تصویب بودجه چند دوازدهم یا ارائه تن‌خواه به دولت برای هزینه‌کرد در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 91 است.

به گفته وی، با توجه به اینکه طبق قانون، دولت باید برای بودجه‌های سنواتی، لایحه ارائه دهد، از این رو مجلس نمی‌تواند طرح ارائه دهد.
این عضو هیئت رئیسه مجلس در عین حال تصریح کرد: اگر دولت لایحه بودجه چنددوازدهم برای سال 91 تقدیم مجلس کند که در این صورت لایحه دولت در صحن علنی پارلمان مطرح می‌شود در غیر این صورت مجلس مجبور به تدوین طرح ارائه تن‌خواه مانند سال جاری برای قانونی شدن هزینه‌های قوه مجریه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 91 است.

رضایی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از طرح سؤال از رئیس‌جمهور که در صحن علنی اعلام وصول شد، سخن به میان آورد و توضیح داد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد از اعلام وصول طرح سؤال، رئیس‌جمهوری موظف است ظرف یک ماه برای پاسخگویی به سؤالات مطروحه در صحن علنی مجلس حاضر شود که بر این اساُس، احمدی‌نژاد باید حداکثر نیمه دوم اسفندماه در مجلس حضور یابد.

وی ادامه داد: البته رئیس‌جمهور حداکثر یک ماه فرصت دارد و می‌تواند زودتر از این فرصت نیز در صحن علنی پارلمان حضور یافته و به پرسش‌ها پاسخ گوید البته این زمان با تقاضای رئیس‌جمهور حداکثر تا یک ماه دیگر نیز قابل تمدید است.

به گزارش فارس،این عضو هیئت رئیسه مجلس در خاتمه تأکید کرد: تاکنون تقاضایی برای تمدید مهلت یک ماهه حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی برای پاسخگویی به سؤالات طرح سؤال، از سوی قوه مجریه تقدیم هیئت رئیسه مجلس نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین