کد خبر: ۱۴۷۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

جزئیاتی از مراسم اسکار 84

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک جدایی در دو رشته بهترین فیلم زبان خارجی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار نامزد دریافت اسکار شده بود.

اصغر فرهادی اسکار خود را از ساندرا بولاک دریافت کرد. فرهادی در هنگام دریافت جایزه اش گفت: «سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است. جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم. مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.» 

به نقل از بی بی سی، تام کروز از میان نه نامزد دریافت بهترین فیلم، آرتیست را به عنوان بهترین فیلم هشتاد و چهارمین دوره اسکار معرفی کرد.

کالین فرث ،نام مریل استریپ را به عنوان برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن اعلام کرد. او این جایزه را برای بازی در نقش مارگرت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم بانوی آهنین برد. این سومین بار است که مریل استریپ به اسکار دست می یابد. او آخرین بار سی سال پیش این جایزه را برده بود. 

ژان دوژردن بازیگر فیلم صامت آرتیست برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این نخستین بار بود که این بازیگر فرانسوی نامزد دریافت اسکار شده بود. ناتالی پورتمن (برنده اسکار در سال گذشته) برای اعلام برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد به روی صحنه رفت. جورج کلونی، برد پیت، گری اولدمن، دیمین بیچیر و ژان دوژردن نامزد بودند.

در بخشی از مراسم قبل از اعلام نام برندگان بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و زن تصاویری از درگذشتگان یک سال گذشته از جمله استیو جایز، الیزابت تیلور، ویتنی هوستون و جکی کوپر پخش شد.

میشل آزاناویسیوس کارگردان فیلم آرتیست جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به "کتاب های پرنده آقای موریس لسمور" رسید.

جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه به فیلم saving face اهدا شد.

اسکار بهترین فیلم کوتاه به فیلم ساحل اهدا می شود.

وودی آلن اسکار بهترین فیلمنامه اریژینال می شود. وودی آلن برای گرفتن جایزه اش در سالن حضور ندارد. او سالهاست که در این مراسم شرکت نمی کند. آنجلینا جولی برنده اسکار بهترین فیلمنامه اریژینال را هم معرفی کرد. فرهادی هم در میان نامزدهای این بخش بود.

نویسندگان فیلم اولاد به عنوان برندگان بهترین فیلمنامه اقتباسی معرفی شدند. آنجلنیا جولی برای معرفی برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی بر روی صحنه رفت. بیلی کریستال جولی را "دختری با خالکوبی اژدهای اصلی" خطاب می کند.

بهترین آهنگ اریژینال به فیلم مرد و ماپت رسید.

لودویس بورس اسکار بهترین موسیقی اریژینال را از اوون ویلسن و پنه لوپه کروز برای فیلم آرتیست گرفت.

تام شرک، رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بر روی صحنه آمد و از اعضای آکادمی و برگزارکنندگان تشکر کرد.

اسکار سیزدهم، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به کریستوفر پلامر برای فیلم تازه واردها اهدا شد. او در سن 82 سالگی مسن ترین کسی است که در تاریخ اسکار به این جایزه دست می یابد. پلامر در سخنرانی خود رو به مجسمه کرد و گفت: کجا بودی این همه سال؟

اسکار بهترین جلوه های ویژه به فیلم هیوگو رسید.

کریس راک، بازیگر و کمدین آمریکایی برای اعلام برنده اسکار بهترین انیمشین بلند بر روی صحنه رفت. رنگو برنده این جایزه شد.

رابرت داونی جونیور بر روی صحنه رفت و به همراه گوینت پالترو فیلم شکست ناپذیر را به عنوان برنده اسکار بهترین مستند اعلام کردند.

در بخشی از مراسم بندبازان در حالی که فیلمهای مشهور تاریح سینما پخش می شد، اجرای زنده داشتند.

اسکار نهم، برای بهترین تدوین صدا به فیلم هیوگو اسکورسیزی رسید. همچینن فیلیپ اتاکستون و یوجین گرتی جایزه بهترین صدابرداری را برای هیوگو گرفتند.

کرک بکستر و اگنس وال تدوینگران دختری با خالکوبی اژدها جایزه بهترین تدوین را گرفتند.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به اکتاویا اسپنسر برای فیلم خدمتکاران رسید. این جایزه را کریستین بیل اعطا کرد.

کامرون دیاز و جنیفر لوپز برنده اسکار بهترین طراحی لباس را معرفی کردند: مارک بریجز برای آرتیست. این نخستین اسکاری است که او دریافت می کند. دیاز و لوپز نام برندگان اسکار بهترین چهره پردازی را هم اعلام کردند؛ مارک کولیر و جی روی هلاند برای فیلم بانوی آهنین برنده این جایزه شدند.

تام هنکس نام برنده دومین اسکار هشتاد و چهارم را اعلام کرد؛ هیوگو برنده بهترین کارگردان هنری شد.

رابرت ریچاردسون، فیلمبردار هیوگو به عنوان بهترین فیلمبرداری برگزیده شد.

به گزارش فرارو،بیلی کریستال بازیگر و کمدین آمریکایی برای نهمین بار مجری مراسم اهدای جوایز اسکار بود. رکود بیشترین اجرا در اختیار باب هوپ با ۲۳ اجراست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین